سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرشماری عمومی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز روند سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان‌ماه گفت: همه امکانات مورد نیاز برای انجام سرشماری عمومی کشاورزی در استان بسیج شود.

غلامعلی حیدری در نخستین نشست سرشماری عمومی کشاورزی چهارمحال وبختیاری افزود: آمار و برنامه‌ریزی یکی از موضوعات مهم در کشور به شمار می‌رود که در صورت داشتن آمار دقیق امکان برنامه‌ریزی به هنگام به وجود می‌آید.

وی اظهار داشت: داشتن آمار دقیق و صحیح به خصوص در بخش کشاورزی برای تولید و امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اهمیت دقیق برگزار کردن سرشماری عمومی کشاورزی گفت: تهیه بانک اطلاعاتی کاملچ برای برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده برای برنامه‌ریزی هر چه بهتر در این بخش ضروری است.

وی با تاکید بر ابلاغ مسئولیت هر عضو از ستاد و تشکیل جلسه‌ها به صورت منظم و هفتگی گفت: تشکیل کمیته‌ها، ابلاغ مصوبه‌های استانی به شهرستان‌ها و ارائه آموزش‌های لازم از جمله الزاماتی است که باید در امر سرشماری مورد توجه قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و نشریه‌ها به منظور اطلاع رسانی به جامعه هدف و مردم استفاده شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سرشماری عمومی کشاورزی براساس ابلاغ رییس جمهور از ۱۲ آبان ماه آغاز و به مدت ۴۵ روز ادامه دارد.

حمید رضا منتظری با اشاره به کوچ قشلاق عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: حضور عشایر این استان در بازه زمانی تعیین شده برای سرشماری عمومی کشاورزی در قشلاق ماموران سرشماری عمومی کشاورزی را با چالش روبرو می‌کند.

وی اظهار داشت: پس از سرشماری نفوس و مسکن مهم‌ترین سرشماری مربوط به سرشماری عمومی کشاورزی است که باید با دقت انجام شود.

منتظری با بیان اینکه نخستین سرشماری در سال ۵۲ و آخرین سرشماری مربوط به سال ۹۳ است اضافه کرد: نداشتن آمار دقیق امکان برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه هفتم توسعه را با مشکل روبرو می‌کند.

وی بر ضرورت ایجاد و ترویج فرهنگ گفتمان سرشماری از سوی رسانه‌ها تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تامین امنیت غذایی و ارائه تسهیلات به کشاورزان نیازمند اطلاعات و آمار دقیق از بخش کشاورزی است.

حسین برزگر افزود: نبود هماهنگی لازم بین بازار‌های تولید و مصرف موجب تشدید تلاطم اقتصادی می‌شود که این امر به مصرف‌کننده و تولیدکننده آسیب جدی وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: امید است در این دوره از آمارگیری و سرشماری عمومی کشاورزی اصلاحاتی با هدف ارائه خدمات موثرتر به کشاورزان صورت بگیرد.

برچسب ها: استاندار ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.