سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان خاش آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی خاش از شروع برداشت محصولات گلخانه‌ای خبر داد و گفت:در سال زراعی ۸۴ هکتار فضای گلخانه‌ای موجود در این شهرستان زیر کشت رفته است.

مجتبی خاشی  اظهار کرد: نیاز به تنوع کشت و تامین بازار‌های داخلی و با نگاه به فرآیند صادرات که در سال‌های اخیر رونق پیدا کرده باعث شده علاوه بر خیار و گوجه فرنگی، فلفل و توت فرنگی، کاشت بادمجان نیز در برنامه کشاورزان قرار گیرد.
وی بیان کرد: تا پایان سال با همت بهره برداران، ۱۵ هکتار به سطح گلخانه‌های شهرستان خاش افزوده می‌شود که این امر نقش مهمی در افزایش تولید محصولات کشاورزی خواهد داشت.
مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: انتظار می‌رود تاپایان فصل برداشت بیش از۱۳ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان تولید و به بازار روانه شود.

به گفته وی در سال گذشته علاوه بر عرصه محصول به بازار‌های داخلی بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تن محصول گلخانه‌ای از خاش به کشور‌های مختلف صادر شد.

خاشی با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در کشاورزی اظهارکرد: با توجه به چالش کمبود آب، تغییر الگوی کشت ضرورت دارد به طوریکه توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

وی صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره‌وری، امکان کاشت و برداشت محصول در تمام فصول، امکان پرورش محصولات خارج از فصل و اقلیم، قابلیت مقابله با تهدیدات و خسارات به خاطر امکان کنترل و اقدامات پیشگیرانه را از دیگر مزایای کاشت گلخانه‌ای ذکر کرد و گفت: امسال ۱۰ هکتار فضای گلخانه‌ای این شهرستان افزایش یافته و با روند افزایش کشت این محصولات تا پایان سال مقدار گلخانه‌های شهرستان به ۹۰ هکتار خواهد رسید.

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: توسعه صادرات، شرایط اقلیمی، تعامل با کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، سودآوری این کسب و کار، اشتیاق سرمایه گذاران را به سمت توسعه کشت‌های فشرده در فضای گلخانه سوق داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.