سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرای طرح‌های مانا و کودک سالم در راستای ارتقای سلامت کودکان

رئیس اداره سلامت کودکان و شیر مادر وزارت بهداشت گفت: در طرح کودک سالم، مراقبت های لازم در زمینه رشد، تکامل و سلامتی کودکان در تمام ابعاد بررسی می شود.

زینب پورذهبی، رئیس اداره سلامت کودکان  و شیر مادر وزارت بهداشت با اشاره به موضوع با اهمیت سلامت کودکان به عنوان سرمایه های آینده کشور گفت: بررسی ها نشان می دهند که شاخص مرگ و میر کودکان از ۱۳۰ نفر قبل از انقلاب به زیر ۱۵ مورد فوتی در کشور رسیده است. اکنون شاخص مرگ و میر بین ۱۲ تا ۱۳ در هزار تولد زنده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح های مانا و کودک سالم در وزارت بهداشت در راستای ارتقای سلامت کودکان کشورمان است‌. در طرح مانا ناخوشایندی کودکان با مراجعه به مراکز بهداشتی بررسی و در صورت نیاز اقدامات لازم انجام می شود.

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت تاکید کرد: در طرح کودک سالم، مراقبت های لازم در زمینه رشد، تکامل و سلامتی کودکان در تمام ابعاد بررسی و در صورت نیاز به متخصص مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیماری های عفونی، تنفسی و گوارشی از جمله بیماری های شایع فصلی در بین کودکان هستند. تغذیه سالم و تحرک بدنی لازم کودکان به خانواده ها در مراکز بهداشتی گوشزد می شود و در همین خصوص آموزش های لازم داده می شود.

پورذهبی افزود: یکی از اقدامات وزارت بهداشت توجه به تغذیه یا شیر مادر است که این موضوع از بدو تولد نوزادان در بیمارستان های سراسر کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بیمارستان هایی که در این خصوص استاندارد های لازم را رعایت کنند و بر طبق دستورالعمل های ابلاغی، تغذیه با شیر مادر را ترویج کرده باشند؛ لوح دوستدار کودک را دریافت می کنند و این امتیازی برای آن مرکز درمانی محسوب می شود‌.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.