سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالبات دامداران با تاخیر ۳ ماهه پرداخت می‌شود

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: اکنون مطالبات دامداران با تاخیر ۲ تا ۳ ماهه پرداخت می‌شود که این امر تولیدکنندگان را با چالش‌های متعدد روبرو می‌کند.

سیداحمدمقدسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از گذشت ۶ ماه از سال، نرخ مصوب هرکیلو شیرخام با چربی ۳.۲ درصد درب دامداری ۱۸ هزارتومان تعیین شد که براین اساس کارخانه‌های لبنی مکلفند بهای شیر را از ابتدای مهر با نرخ جدید پرداخت کنند.

به گفته او، کارخانه‌های لبنی با تاخیر ۲ تا ۳ ماهه مطالبات دامداران را پرداخت می‌کنند که این امر تولیدکنندگان را با چالش متعددی روبرو می‌کند.

مقدسی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید شیرخام به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزارتن برسد، اما به طور کلی تاخیر ۶ ماهه در ابلاغ قیمت مصوب و قیمت‌گذاری دستوری، ضربه سنگینی به تولید وارد می‌کند.

مقدسی از انباشت دام در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار معاونت امور دام، ۱۰۰ هزار راس گوساله در واحد‌های دامداری انباشت شده‌اند که باید خرید تضمینی یا صادر شوند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران قیمت منطقی هرکیلو گوساله نر را ۲۱۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر هرکیلو گوساله بدلیل مازاد تولید ۳۵ هزارتومان زیرنرخ تمام شده تولید عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور وجود دارد، گفت: بنابر آمار سالانه ۹۰۰ هزارتن گوشت قرمز گوسفندی و گوساله در کشور تولید می‌شود که براین اساس نیازی به واردات نداریم، درحالیکه اکنون واردات گوشت منجر به نابودی تولید می‌شود.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.