سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم استان کردستان در بودجه هوشمندسازی صفر است

رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگان سنندج گفت : با توجه به بودجه پایین هوشمندسازی در کل کشور سهم استان از بودجه کشوری در حوزه هوشمندسازی نزدیک به صفر است.

ادشیر عظیمی‌نیا در نشست هم‌اندیشی برگزاری رویداد هوشمندسازی در حوزه کشاورزی کردستان اظهار کرد: برگزاری رویداد هوشمندسازی مبحثی کاملاً تازه و برای نخستین بار است که در کردستان مطرح می‌شود و نیازمند مشارکت شرکت‌های دانش بنیان بومی در موارد تجربه، ایده‌ای مناسب و اجرایی هستیم.

وی با بیان اینکه پتانسیل‌های استان در حوزه کشاورزی آب خاک و هوا مناسب است، گفت: یکی از مدل‌های اصلی توسعه استان توجه به بخش کشاورزی و صنایع وابسته است، هزینه هرریال در این حوزه قطعا یک سرمایه‌گذاری پرسود خواهد بود که زمان نسبتا کمتری نسبت به سایر حوزه‌ها بازدهی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون کسب و کار‌های دانش بنیان اتاق بازرگان سنندج ادامه داد: با وجود چالش‌های موجود در استان، استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی به عنوان یک راهکار در جهت ارتقا کیفیت زندگی مردم و بهبود شرایط اقتصادی منطقه عمل کند.

عظیمی نیا با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینار‌های تخصصی در زمینه هوشمندسازی ادامه داد: هدف افزایش آگاهی و مهارت‌های فنی کشاورزان و فعالان این بخش است که میتواند الگوی برای سایر استان‌ها باشد تا نشان دهد یا استفاده از منابع محدود به نتایج قابل توجهی دست یافت.

وی گفت: این اقدامات می‌تواند به تقویت بنیه علمی و عملی کشاورزان کمک کند و آنها برای استفاده بهینه از فناوری‌های جدید آماده سازد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.