سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انسجام امت اسلامی استیصال رژیم صهیونی

فرمایشات اخیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، جایی برای تنفس حداقلی صهیونیست‌ها و آمریکا در منطقه باقی نگذاشته است.

خطبه‌های قاطعانه و محکم رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی در نماز‌جمعه نصر، مولد دغدغه‌ها و دلهره‌های جدیدی در جبهه دشمن و در مقابل، سکینه‌ای برای جبهه مقاومت و قلوب دلدادگان این گفتمان پویا و مقدس است. آنچه پس از این خطبه‌های تاریخی در اردوگاه دشمن نمود پیدا کرده، تصاعد بحران و ناتوانی تل‌آویو و واشنگتن در مدیریت این بحران است.

مدیریت جنگ و مدیریت بحران، معمولا در بزنگاه‌های حساس و سرنوشت‌ساز در‌هم تنیده است. توانایی در مدیریت جنگ لزوما به معنای توانایی در مدیریت بحران نیست. این قاعده در‌خصوص همه منازعات گذشته و جاری در حوزه روابط بین‌الملل صدق می‌کند، اما آنچه در قبال جنگ غزه و لبنان خودنمایی می‌کند، معطوف به از دست دادن همزمان مدیریت میدان و بحران از سوی رژیم اشغالگر قدس است. برخی تحلیلگران صهیونیستی و غربی از این پدیده تحت عنوان «فقر راهبردی» و حتی «سردرگمی تاکتیکی» در تل‌آویو یاد می‌کنند، اما بحران مذکور به مراتب فراتر از موارد مذکور است.

استیصال مطلق صهیونیست‌ها 

در ترسیم مختصات نقطه‌ای که امروز صهیونیست‌ها در آن قرار گرفته‌اند، همین بس که اهداف پسینی آنها در جنایت ضاحیه جنوبی که به شهادت مظلومانه دبیر‌کل حزب الله منجر شد، تعبیری معکوس یافته است. عملیات وعده صادق‌۲، نقطه آشکارساز این ادعاست. اخیرا تحلیل‌های زیادی پیرامون ماهیت و اهداف عملیات وعده صادق‌۲ در رسانه‌های صهیونیستی منتشر شده که قدر متیقن همه آنها، آسیب‌پذیری مطلق رژیم اشغالگر قدس در برابر توان موشکی و عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ناکارآمدی عملکرد گنبد دفاعی در برابر حجم انبوه موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک ایران و جبهه مقاومت است. از سوی دیگر، رژیم اشغالگر قدس در جبهه لبنان بیش ازهرزمان دیگری زمینگیر شده و برخلاف محاسبات و پیش‌فرض‌های ذهنی صهیونیست‌ها، ترور سید مقاومت انگیزه فرزندان غیور سرزمین سرو‌ها را جهت انتقام از دشمن اسرائیلی دوچندان ساخته است. فرمایشات اخیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، جایی برای تنفس حداقلی صهیونیست‌ها و آمریکا در منطقه باقی نگذاشته و در مقابل، عزم و ایمان جبهه مقاومت در استمرار نبرد با دشمنان قسم خورده امنیت منطقه را دوچندان ساخته است.

مقاومت پیش می‌رود 

ازسوی دیگر، مقاومت لبنان ضمن ناکام گذاشتن حمله زمینی طراحی شده از سوی صهیونیست‌ها درجبهه شمال، کنشگری و عملیات موثری را در حیفا صورت داده که به فلج شدن نبض اقتصادی رژیم اشغالگر قدس منجر شده است. هدف مثلث موساد ــ کابینه ــ ارتش در اراضی اشغالی از ترور سید مقاومت، محدود‌سازی توان جبهه مقاومت در میدان و خلق بحران‌های زیربنایی در حزب الله بوده است.

با این حال سرعت عمل و قدرت تحلیل مقاومت لبنان به‌گونه‌ای بود که منتج به شکست همزمان تل‌آویو در تسلط بر صحنه جنگ لبنان و مدیریت بحران‌های پسینی آن شده است. نتانیاهو و همراهانش نه‌تن‌ها بر جنوب لبنان تسلط پیدا نکرده‌اند، بلکه در مواجهه با بحران‌ها و معضلات ناشی از انتقام جبهه مقاومت نیز ناکام مانده‌اند. این ناکامی و شکست، خالق بحران‌های مزمن و گسترده‌ای در مناسبات درونی صهیونیست‌ها بوده و خواهد بود. برخی از این منازعات، به‌زودی از سطح پنهان، به سطح آشکار تسری پیدا کرده واستیصال مطلق متنی وفرامتنی تل‌آویو را در جنگ غزه و لبنان رقم خواهد زد. ارتکاب جنایت اخیر صهیونیست‌ها در ضاحیه جنوبی مصداق قمار دوسر باختی است که عواقب راهبردی، میدانی، سیاسی و روانی آن گریبانگیر تل‌آویو و واشنگتن خواهد شد. عملیات وعده صادق۲ و سلسله عملیات انتقامی حزب الله در عمق استراتژیک اراضی اشغالی، نقطه عطفی در معادلات جنگ غزه و لبنان محسوب می‌شود. محاسبه و حتی پیش‌بینی تبعات این تحول اساسی، از عهده سران امنیتی و سیاسی رژیم اشغالگر قدس و کاخ سفید خارج خواهد بود. 

فرمایشات امام خامنه‌ای تاریخی و تعیین‌کننده بود 

فادی اسماعیل بودیه، سردبیر نشریه المرایا از اهمیت خطبه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گوید: «خطبه‌های امام خامنه‌ای در نماز جمعه تهران تاریخی و تعیین‌کننده بود. این خطبه‌ها نماینگر ادامه مسیری است که جبهه مقاومت در مواجهه با دشمن صهیونیستی در پیش گرفته و روز به روز نیز بر وسعت پیروزی‌های این جبهه افزوده می‌شود. برگزاری نماز جمعه تهران با وجود تهدیدات و تبلیغات روانی صهیونیست‌ها و غرب و حضور بی‌شمار شهروندان ایرانی در این نماز جمعه تاریخ‌ساز، شکست سهمگین دیگری را به دشمنان وارد ساخته است.» این تحلیلگر لبنانی افزود: «خطبه‌های امام خامنه‌ای در نماز جمعه اخیر از انسجام، عزم و قدرت جبهه مقاومت پرده برداشته و قطعا مولد پیروزی‌های دیگری برای جبهه مقاومت خواهد بود.»

قدرت بی‌انتهای مقاومت اثبات شد

ناصر قندیل، سردبیر نشریه البناء و نماینده سابق پارلمان لبنان نیز به اهمیت خطبه‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: «خطبه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، اهمیت فوق‌العاده‌ای داشت و نه‌تن‌ها در منطقه، بلکه در جهان نیز مورد توجه و تحلیل قرار گرفت. این موضوع نشان‌دهنده جایگاه بالای ایران و جبهه مقاومت در نبرد با رژیم اسرائیل است. اصلی‌ترین پیام این سخنان، اثبات قدرت بی‌انت‌های مقاومت بود. رژیم اسرائیل و آمریکا در تلاش بودند از طریق مجاری رسانه‌ای و تبلیغاتی خود، مقاومت را در نقطه ضعف نشان دهند، اما اکنون این معادله برعکس شد.» این سیاستمدار لبنانی افزود: «الان صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری نشانه‌های شکست خود و در مقابل، نشانه‌های انسجام و اتحاد جبهه مقاومت را به‌وضوح مخابره کرده است.»

منبع: روزنامه جام جم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.