سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاهده همزمان ۳ شوکا در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت همزمان سه رأس شوکا (گوزن مینیاتوری) در ارتفاعات جنگلی شهرستان لنگرود خبر داد.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: از کوچکترین گوزن‌های کشور توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست لنگرود در ارتفاعات جنگلی این شهرستان ثبت و تصویربرداری شده است. 

او افزود: با توجه به اینکه در فصل پاییز شاخ‌های شوکا افتاده و در بهار کامل می‌شود، تشخیص نر و ماده بودن گونه‌ها در تصویر را دشوار ساخته است.

به گفته مدیرکل محیط زیست گیلان، ثبت حضور این حیوانات در مناطق جنگلی استان گیلان نشان‌دهنده حفاظت زیستگاه‌ها و وجود محیطی امن برای زندگی جانوران است. 

عشوری تصریح کرد: حضور فعال کارشناسان و محیط بانان در منطقه و همکاری جوامع محلی و همیاران به حفاظت بهتر و افزایش جمعیت این گونه با ارزش کمک شایانی کرده است.

او همچنین گفت: شوکا یا گوزن مینیاتوری هم در روز و هم در شب فعال است، در تابستان زندگی انفرادی دارد و نر و ماده این حیوان برای خود قلمرو تشکیل می‌دهد، دارای غده‌هایی در صورت خود است که به وسیله ترشحات آنها قلمرو خود را تعیین می‌کند و تنها در زمستان گروه‌هایی کوچک تشکیل می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.