سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری ۱۹ هزار میلیارد ریال زکات در کشور

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۱۹ هزار میلیارد ریال زکات در دبیرخانه‌های شورای زکات کشور جمع آوری و ثبت شد.

حجت الاسلام حسن هرمز  امروز در جلسه شورای زکات استان کردستان در سنندج اظهار کرد: از این میزان زکات جمع آوری شده هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال وارد کمیته امداد و مابقی هم توسط سایر شرکای ما جمع آوری و هزینه شده است.

وی افزود: سهم زکات واجب از این میزان ۲ هزار میلیارد ریال، زکات مستحبی هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز زکات کفارات بوده است و در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته ایم.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور یادآور شد: سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد ریال زکات در دبیرخانه شورا‌های زکات ثبت و ضبط شده و از این میزان هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وارد حساب امداد شد، ضمن اینکه سال گذشته ۹۰ درصد از زکات جمع آوری شده صرف امور محرومان و ۱۰ درصد صرف پروژه‌های عام المنفعه شد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و رییس شورای زکات کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: فریضه الهی زکات علاوه بر بُعد عبادی، بُعد اجتماعی و اقتصادی هم دارد و با توجه به اینکه فریضه‌ای متفاوت است بنابراین هم حاکمیت و هم علما باید وارد میدان شوند.

حجت الاسلام سیدحسن ربانی با تاکید بر تلاش برای آسیب شناسی در حوزه زکات افزود: در این راستا مروجین زکات می‌توانند پیشنهادات اصلاحی را به ما ارائه دهند تا بتوانیم با آسیب شناسی لازم این فریضه الهی را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

وی همچنین خواستار فرهنگ سازی در زمینه تبیین و ترویج فریضه الهی زکات شد و گفت: مردم باید بدانند چه میزان خیر و برکت در این فریضه الهی قرار داده شده است تا بتوانیم عملکرد بهتری در این حوزه داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.