سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازش ۲۳ درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در کردستان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان گفت: ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق توافقی ارجاع شده به مراکز مشاوره خانواده دادگستری استان در نیمه نخست امسال منجر به سازش بین زوجین شد.

بهادر اسدی در گفت و گو با خبرنگاارن اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه) و ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی به مراکز مشاوره خانواده دادگستری استان، هزار  و ۷۳۵ پرونده طلاق توافقی در ۶ ماهه نخست سال جاری به این مراکز ارجاع شد که از این تعداد، ۴۰۰ پرونده منجر به صلح و سازش بین زوجین شده است. 

وی با اشاره یه اینکه یکی از مزیت‌های سامانه مسیر نظارت‌پذیر بودن این سامانه نسبت به عملکرد مشاوران خانواده است، افزود: سامانه مسیر بستری کاملاً الکترونیک است که به نحو مطلوبی می‌تواندمشاوره و ارتباط بین محاکم خانواده و مشاوران را تسهیل کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان گفت: یکی از معضلات اجتماعی کشور و همچنین استان، پدیده طلاق و آسیب‌های خانواده است بطوری‌که افزایش طلاق در جامعه آسیب‌هایی ازجمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد که مراکز مشاوره در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند. 

اسدی داضافه کرد: ماهیت دعاوی خانواده با سایر پرونده‌ها متفاوت است و نیاز به رسیدگی‌های تخصصی با در نظر گرفتن مسائل روانشناختی و شناخت خانواده دارد تا به صلح و سازش و بازگشت به روابط سالم‌تر هدایت شود.

وی تاکید کرد: این مراکز تلاش می کنند تا در صورت عدم سازش، پیامد‌های منفی ناشی از جدایی کاهش یابد و در تعدادی از این دعاوی، ارائه خدمات مشاوره خوب می‌تواند از بروز طلاق جلوگیری کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.