سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۳۶۵ هزار روستایی در زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه ۳۶۵ هزار و ۹۹۸ نفر در روستاها و شهرهای زیر۲۰ هزار نفر در استان زنجان سکونت دارند گفت: خانواده های روستایی و ساکنین شهرهای زیر۲۰ هزار نفر بدون انجام ارزیابی وسع و پرداخت حق بیمه و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه روستایی بیمه سلامت قرار دارند.

سعید کرمی زنجانی گفت: سهم پرداخت (فرانشیز) بیمه شدگان روستایی در بخش بستری در قالب نظام ارجاع و خدمات بستری فوریت های پزشکی (اورژانس) دارای پرونده، معادل پنج درصد هزینه کل است.

وی اضافه کرد: بر این اساس ما به التفاوت فرانشیز پرداخت بیماران از محل منابع تعیین شده در قانون بودجه سالانه تامین می شود.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون در این استان این تعداد بیمه شده روستایی از طریق ۸۴ مرکز جامع روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر طبق تفاهمنامه منعقده و بسته خدمتی مشخص شده خدمات مورد نیاز در این طرح را با عنوان کلی خدمات پایه سلامت دریافت می کنند.

کرمی زنجانی اظهار داشت: از وظایف پزشکان خانواده علاوه بر ارائه خدمات در مراکز جامع سلامت روستایی، در صورت صلاحدید پزشک ارجاع بیمار به سطح تخصصی از طریق ارائه کد ارجاع و اخذ نوبت در سطح تخصصی می باشد که با اخذ نوبت، بیمه شدگان روستایی در مراکز تخصصی دچار سردرگمی نمی شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.