سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه طرح احیای بافت تاریخی اردبیل به شورای عالی شهرسازی

رئیس اداره معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح احیای بافت تاریخی اردبیل در انتظار تصویب در شورای‌عالی شهرسازی است.

محمود حسین زاده نجار گفت: با توجه به اهمیت موضوع حفظ هویت ایرانی اسلامی شهر‌ها و ارزش نهادن به ویژگی‌های شاخص شهر تاریخی اردبیل، ضرورت طرح حفاظت و احیای بافت تاریخی و فرهنگی کهن شهر اردبیل و تصویب آن در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران می‌تواند نقطه عطفی در راستای حفاظت و صیانت از کالبد هسته مرکزی و تاریخی شهر باشد.
رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: امیدواریم با تلاش و پیگیری مسئولین ارشد استان و تصویب آن در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با اجرای طرح توسط دستگاه‌های متولی شاهد احیای بافت تاریخی و فرهنگی کهن شهر اردبیل باشیم.
به گفته او، بررسی موارد پیشنهادی مشاور طرح ویژه بافت تاریخی فرهنگی شهر اردبیل و نظرات مدیریت شهری استان در خصوص برخی معابر و محوطه‌های داخل محدوده در دستور کار قرار گرفته است.
حسین زاده نجار گفت: موضوعات مربوط به نحوه تعریض یا عدم تعریض معابر داخل بافت تاریخی، تراکم ساختمانی و نیز کاربری‌های مورد نیاز در کانون توجه مدیران قرار دارد.
او با بیان اینکه پارسال ۱۲ طرح زیر بنایی و بازآفرینی شهری در این استان با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال اجرا شده است افزود: محلات هدف بازآفرینی شده شامل ۴۰۶ هکتار در پارس آباد، ۲ هزار و ۱۷۳ هکتار در اردبیل، ۱۸۲ هکتار در نمین و ۲۰۵ هکتار در گرمی است که با تامین اعتبار لازم عملیات بازآفرینی شهری در این شهر‌ها انجام شده است.
رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: طی سال‌های اخیر در اردبیل ۱۸ طرح باز آفرینی با زیر بنای ۵۹ هزار و ۲۲۹ متر مربع و با اعتبار ۶۱۷ میلیار ریال، در مشگین شهر پنچ طرح بازآفرینی با زیر بنای هفت هزار و ۸۸۲ متر مربع و با ۹۸ میلیارد ریال اعتبار، در پارس آباد مغان پنج طرح با زیر بنای ۱۴ هزار و ۹۵۸ متر مربع و ۶۱ میلیارد ریال اعتبار و سه طرح بازآفرینی در خلخال با پنج هزار متر مربع و ۸۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.
حسین زاده نجار با اشاره به برنامه ابلاغ شده در بافت فرسوده شهری استان افزود: طی سال‌های اخیر ساماندهی و نوسازی ۶ هزار و و ۴۵۲ واحد مسکونی در استان ابلاغ شده بود که میزان پیشرفت فیزیکی آنها به ۷۵ درصد رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.