سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باران پاییز به روی کرمانی ها لبخند می زند

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان گفت: تا اواسط هفته وزش باد و بارش رگبار باران را به صورت نقطه‌ای در سطح استان خواهیم داشت.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و ضمن تاکید بر هشدار سطح زرد شماره ۲۸ تا اواسط هفته با انتقال ریزگرد به استان و وزش باد نسبتا شدید، خیزش گرد و خاک، افزایش غلظت غبار کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در سطح استان و بخصوص برای مناطق شمالی، شمال غربی، نوار شرقی و برخی مناطق مرکزی و جنوب غربی استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود :لذا کسانی که قصد مسافرت به استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان جنوبی بالاخص در ساعات بعدازظهر دارند حتما از شرایط و وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

وی بیان کرد: در همین مدت در مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات و نواحی سردسیر ضمن افزایش ابر وقوع رگبار باران محتمل است.

 سلاجقه اظهار کرد : با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال جاری شدن آب از بالا دست، ایجاد روان آب وجود دارد و از صعود به ارتفاعات، تردد در حاشیه رودخانه اکیدا خودداری شود.

وی تصریح کرد:هر چند شرایط بارش‌های رگباری در سطح استان مهیا است لذا تا اواسط هفته عمده بارش‌ها در مرکز و ارتفاعات شمال و روز دوشنبه عمده بارش‌ها در مرکز، جنوب و جنوب غربی استان است. 

 

سلاجقه گفت:به لحاظ دمایی نیز طی روز‌های آتی روند کاهشی مورد انتظار است.

 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: ریگان و میانده جیرفت طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای۳۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۵ درجه سانتیگرادخنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 

سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۳۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.