سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ورود گردشگران به فاز تجارت منطقه آزاد انزلی

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: ورود گردشگران به فاز تجارت این منطقه آزاد در نیمه نخست امسال ۲۱ درصد افزایش یافت.

مهدی کاظمیان، سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این منطقه مقصد نخست گردشگران در شمال کشور است، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ورود گردشگران به فاز تجارت منطقه آزاد انزلی ۲۱ درصد رشد داشت.

به گفته او، در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ آمار گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی افزون بر ۸ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر بود که نسبت به ۷ میلیون و ۱۱۴ هزار گردشگری که در مدت مشابه سال گذشته در منطقه حضور پیدا کردند، ۲۱ درصد را نشان می‌دهد.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: طی این مدت ۳ هزار و ۹ گردشگر خارجی هم از منطقه آزاد انزلی بازدید کردند که نسبت به ۷۷۶ گردشگری که در مدت مشابه سال قبل به این منطقه وارد شدند ۲۸۸ درصد رشد یافته است.

کاظمیان تصریح کرد: در این مدت برنامه‌های متنوع فرهنگی، گردشگری، اجتماعی، هنری و ورزشی در منطقه آزاد انزلی به اجرا درآمد که در راستای تنوع بخشی به رویداد‌های مرتبط با این حوزه برای جامعه هدف گردشگری انجام شده و این امر یکی از مهترین دلایل افزایش مستمر اقبال گردشگران و توریست‌ها به این منطقه بوده است.

او تنوع بخشی به امکانات مناسب و زیرساخت‌ها را از دلایل رشد گردشگری در این منطقه اعلام کرد و گفت: در سالی که گذشت ظرفیت اقامتی این منطقه به ۶۵۲ نفرتخت رسید در حالی که منطقه آزاد انزلی ۲ هتل سه و ۲ ستاره و ۴ مرکز اقامتی دارد و هم اکنون مراحل تکمیل و احداث ۲ هتل پنج ستاره و ۲ ستاره در دست انجام است.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: وجود یکی از بزرگترین طرح‌های ساحلی کشور با امکانات و تجهیزات تفریحی، ورزشی متنوع، بزرگترین آکواریوم ایران، بوستان ها، مراکز تجاری و عرضه محصولات و صنایع دستی منطقه و استان از دیگر امکانات منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود که این منطقه را به یکی از انتخاب‌های نخست گردشگران تبدیل کرده است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.