سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب مدال‌ نقره توسط مخترعین ایرانی در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان

دانش آموزان ایرانی با ۲ طرح عینک هوشمند برای نابینایان و سیستم هوشمند شناسایی احساسات صورت انسان برای کاربرد‌های مختلف صاحب ۲ مدال نقره مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان - لندن ۲۰۲۴ شدند.

 آزادفلاح، سرپرست تیم‌های ایران و نماینده شرکت مخترعین برتر ایران (IRTI) در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان - لندن ITE۲۰۲۴ از کسب مدال‌های رنگارنگ، عناوین برتر و جوایز ویژه توسط دانش آموزان و دانشجویان و مخترعین در مسابقات انگلستان خبر داد و گفت: ششمین دوره مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات انگلستان به میزبانی دانشگاه کینگستون انگلستان در شهر لندن در ۲۵ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ (۴ تا ۶ مهر ۱۴۰۳) برگزار شد.

مسابقات نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات کشور انگلستان با حمایت سازمان مالکیت معنوی جهان (WIIPA)، دانشگاه‌ها و سازمان‌های علمی تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعین در کشور انگلستان برگزار گردید. 

این دوره از مسابقات به‌صورت حضوری و غیر حضوری و به میزبانی دانشگاه کینگستون لندن و با حضور ۳۲ کشور و ارائه ۲۸۵ پژوهش و اختراع در حوزه‌های مختلف برگزار شد. در این دوره از نمایشگاه علاوه بر انگلستان، کشورهایی چون فرانسه، ژاپن، رومانی، کانادا، ترکیه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، صربستان، لهستان، تایوان، تایلند، کرواسی، قبرس، ایران و ... حضور داشتند. در این مسابقات، مخترعین و پژوهشگران ایرانی در حوزه‌های مختلف همچون نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، مهندسی الکترونیک، نجوم، صنایع غذایی، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، داروسازی، انرژی، محیط زیست، سلامت و ... در دو سطح دانش آموزی با ۷ تیم و سطح دانشجویی با ۴ تیم شرکت کرده و موفق به کسب ۶ مدال طلا و ۵ مدال نقره و چندین جایزه ویژه از دانشگاه‌ها و مراکز معتبر شدند. 

سرپرست تیم ایران در مسابقات ادامه داد: در قسمت دانش آموزی هستی سادات جاوید، نهال بهبهانی به سرپرستی سرکار خانم پریسا قسمتی از دبیرستان سلاله البرز، امیرحسین عرب،‌سهیل صافی، رضا شفیعی، کیارش معین دوست و ابوالفضل داوودی به سرپرستی آقای مهدی متفکران از موسسه حرف اول اصفهان موفق به کسب مدال طلا شدند.

همچنین خانم زهرا محدث به سرپرستی آقای محمدعلی بکلی از دبیرستان مائده استان البرز، خانم‌ها ارغوان امیرخسرو، پرنسا فرجی، آتوسا امیرخانلو به سرپرستی خانم زهرا حیدری از دبیرستان سلام اسلام تهران، آقایان آرمین بدیهی نجف آبادی، بهنام حاج علیخانی، امیرعلی شکرالهی و رادمان ربانی به سرپرستی آقای مهدی سرباز از دبیرستان محمدامین اصفهان، آقایان ایلیا رضازاده، پادرا قزوینیان، آرتین سالاری و امیرعباس کاووسی امین به سرپرستی آقای مهدی رشیدی جهان موفق به کسب مدال نقره شدند. 

در قسمت دانشجویی و استارتاپ‌ها آقای عارف خلخالی در محور صنایع غذایی، خانم‌ها فاطمه شیروانی فارسانی، فرانک جلیلیان و آقای مهدی ابریشمی به سرپرستی آقای میلاد الاسوند، آقایان محمدرضا خدامرادی، محمدرضا برزویی، خانم‌ها زهره خدامرادی، زهرا زارع و پارمیس سدوندی به سرپرستی آقای محمد قاسمیان، آقایان اقبال مقدم صبوری، محسن زارعی، سید شایان طاهری، کریم صالحی کلوچه و حسن گودرزی به سرپرستی آقای علیرضا هاشمی، موسس و بنیانگذار آکادمی مخترعین موفق به کسب مدال طلا شدند.

در پایان او معتقد بود موفقیت دانشجویان، اساتید و دانش آموزان در مسابقات جهانی علوم و اختراعات لندن نشان از لیاقت و شایستگی آن هاست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۳
لطفا 5 سال بعد هم از این افراد گزارش تهیه کنید که کجا هستند ؟ کارمند یا شغل آزاد یا مهاجرت ؟؟ آیا در همین مسیر هستند یا فهمیدند که علم ارزشی نداره؟؟؟
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۳
البته به شرطی که بهشون بها داده بشه تا این سرمایه های انسانی بخاطر پول به وطنشون پشت نکنند.