سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام میزبان جشنواره رایحه حسینی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام از برگزاری جشنواره رایحه حسینی در مرکز این استان با محوریت خاطره نویسی، دل نوشته و سفرنامه نویسی خبر داد.

نصرت الله حیدری اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در چهار سال اخیر در راستای توسعه و گسترش فرهنگ مهدویت، جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در هر استان به تناسب موضوعات فرهنگی، دینی و مذهبی همان استان جشنواره‌ای بر همان اساس برگزار می‌شود، ابراز کرد: در استان ایلام این جشنواره با عنوان رایحه حسینی با موضوع و محوریت اربعین و فرهنگ عاشورایی و زیارت امام حسین (ع) با توجه به مرز مهران و تردد میلیون‌ها انسان عاشق از این این استان و مرز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با بیان اینکه امسال چهارمین دوره جشنواره رایحه حسینی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره با محوریت خاطره نویسی، سفرنامه نویسی و دلنوشته برگزار می‌شود.

حیدری با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در سطح استان و مراکز علمی، دانشگاهی و فرهنگی اعلام شده است، افزود: سفرنامه، خاطرات و دل نوشته‌های سفر اربعین، اولین زیارت، خاطرات و دلنوشته‌های ماه محرم، عاشورا و تاسوعای حسینی و روز پاسدار و همچنین خاطرات زیارت اماکن متبرکه مانند مشهد مقدس، قم، کربلا، کاظمین و سوریه از جمله موضوعات این جشنواره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره اول بهمن ماه سال جاری است، گفت: آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره یازدهم بهمن ما سال جاری همزمان با گرامیداشت روز پاسدار با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور گسترش فضای معنوی و انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است، تصریح کرد: پیش اجلاس این جشنواره، در شهرستان ایوان در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

حیدری با دعوت از همه اقشار جامعه به ویژه دانشجویان و دانشگاهیان برای شرکت در این جشنواره و ارسال اثر، بیان کرد: آثار ارسالی در ۲ رده سنی بالای ۱۸ سال و زیر ۱۸ سال داوری می‌شود.

برچسب ها: جشنواره ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.