سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقچی: در هر شرایطی در کنار مقاومت می‌ایستیم

وزیر امور خارجه گفت: ایران در هر شرایطی در کنار مقاومت خواهد ایستاد و هرگونه تهاجم به ایران توسط رژیم اسرائیل با پاسخ قوی‌تر مواجه خواهد شد.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در رأس هیأتی و در مقصد دوم سفرش به منطقه پس از بیروت صبح امروز (شنبه) ۱۴ مهرماه وارد دمشق شد تا به گفته خودش با مقامات سوریه درباره تحولات منطقه به رایزنی بپردازد.

وی در این سفر ضمن دیدار با بسام الصباغ وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه، با بشار اسد رئیس‌جمهور و همچنین محمد غازی الجلالی نخست‌وزیر سوریه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص اوضاع جاری در غزه و لبنان به گفتگو پرداخت.

وزیر امور خارجه در دیدار با نخست‌وزیر سوریه نیز بر عزم دولت چهاردهم برای استمرار و گسترش همکاری‌های همه‌جانبه فی‌مابین در همه عرصه‌ها به‌خصوص در زمینه‌های اقتصادی تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره رایزنی‌هایش با مقامات سوریه عنوان کرد که مذاکرات به‌هنگام و مهمی با رئیس‌جمهور بشار اسد، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سوریه در موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای داشتم.

* هرگونه تهاجم به ایران با پاسخ قوی‌تر مواجه می‌شود

وی افزود: تأکید کردم که ایران در هر شرایطی در کنار مقاومت خواهد ایستاد و به روشنی اعلام کردم که هرگونه تهاجم به ایران توسط رژیم اسرائیل با پاسخ قوی‌تر ما مواجه خواهد شد. می‌توانند اراده ما را امتحان کنند.

 وزیر امور خارجه همچنین در نشستی خبری در پاسخ به سؤالی درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی و واکنش ایران گفت که برای هر عملی یک عکس‌العملی از سوی ایران به صورت متناسب و مشابه خواهد بود و حتی قوی‌تر، این را در گذشته ثابت کردیم و می‌توانند اراده ما را یک بار دیگر آزمایش کنند.

 وزیر امور خارجه را در این سفر علاوه بر اسماعیل بقایی، محمدرضا رئوف شیبانی نماینده ویژه وزیر امور خارجه در منطقه غرب آسیا، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا و همچنین سیدمحسن نبویان و عباس گلرو نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراهی کردند.

دبیران کل و مسئولان گروه‌های مقاومت فلسطینی هم امروز در دیدار با عراقچی در دمشق از عملیات دفاعی و مشروع ایران علیه تجاوزگری و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی تجلیل کردند.

عراقچی پیش از دمشق نیز سفری به بیروت داشت و ضمن اعلام همبستگی دولت و ملت ایران با ملت، دولت و مقاومت لبنان و محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان، با نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.