سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت پسته از باغ‌های موقوفه آستان مقدس حضرت معصومه (س)

برداشت پسته از باغ‌های موقوفه آستان مقدس حضرت معصومه (س)در منطقه شریف‌آباد از توابع بخش قمرود تا پایان مهرماه ادامه دارد.

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، برداشت پسته از باغات موقوفه آستان مقدس بانوی کرامت از ابتدای شهریورماه آغاز شده است  و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

 باغ پسته موقوفه آستان مقدس بانوی کرامت یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های پسته در منطقه شریف‌آباد از توابع بخش قمرود به‌حساب می‌آید که هر ساله با تولید محصول باکیفیت، نقش مهمی در تأمین پسته کشور دارد.

 بسته به نوع محصول پسته (فندقی، کله‌قوچی، اکبری، احمدآقایی و اقلام دیگر) فرایند رسیدن محصول و زمان چیدن آنها متغیر خواهد بود.

 پسته‌های چیده شده پس از جداسازی، شستشو و خشک‌کردن، به‌صورت کاملاً مکانیزه و با رعایت استاندارد‌های بهداشتی در مجتمع فراوری مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه وابسته به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علی‌ها بسته‌بندی می‌شوند تا به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه شود.

 باتوجه‌به نیاز روزافزون بازار به محصول ارگانیک و باکیفیت، مجتمع فراوری پسته حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علی‌ها نیز ضمن بهره‌گیری از دانش فنی مدیران و خادمان این بارگاه، با به‌روزرسانی تجهیزات و استفاده بهینه از ماشین‌آلات مدرن، علاوه بر افزایش ظرفیت تولید خود، نقش بسزایی در تولید و فراوری پسته متبرک بارگاه ملکوتی بانوی کرامت دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.