سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامسونگ تولید سریع‌ترین حافظه SSD PCIe 5.0 را آغاز کرد

سامسونگ تولید سریع‌ترین حافظه SSD PCIe 5.0 را آغاز کرد که این اس‌اس‌دی توانایی بالایی در پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی دارد.

سامسونگ به‌صورت رسمی اعلام کرده است که تولید سریع‌ترین حافظه SSD این شرکت برای کامپیوترهای شخصی آغاز شده است. این حافظه که از نوع PCIe 5.0 است، به‌صورت ویژه برای پشتیبانی از قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی بهینه خواهد بود.

براساس اعلامیه‌ای که روی خروجی وب‌سایت سامسونگ قرار گرفته است، سریع‌ترین حافظه SSD این شرکت PM9E1 نام دارد و بر مبنای استاندارد PCle 5.0 ساخته می‌شود. در ساخت این حافظه همچنین از معماری ۵ نانومتری اختصاصی سامسونگ و فناوری نسل هشتم V-NAND استفاده خواهد شد. این SSD قرار است بهترین عملکرد و بازدهی را میان محصولات مشابه سامسونگ داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اس‌اس‌دی PM9E1 بهینه‌سازی آن برای پشتیبانی از قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی در کامپیوترهای شخصی است. براساس ادعای سامسونگ، هدف از عرضه این محصول ارائه عملکرد قدرتمند و بهره‌وری انرژی ارتقایافته است که این کارت SSD را به گزینه‌ای مطلوب برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی روی کامپیوترهای شخصی تبدیل می‌کند.

یکی از نشانه‌های بهینه‌سازی اس‌اس‌دی PM9E1 برای پشتیبانی از هوش مصنوعی سرعت خواندن ۱۴.۵ گیگابایت‌برثانیه و سرعت نوشتن ۱۳ گیگابایت‌برثانیه‌ای آن است؛ به‌این‌ترتیب، سامسونگ مطمئن می‌شود این محصول می‌تواند فعالیت‌های هوش مصنوعی را در سطح بالا پشتیبانی کند.

سامسونگ همچنین ادعا می‌کند بهره‌وری انرژی این حافظه SSD بیش از ۵۰ درصد بهبود یافته است که می‌تواند عمر باتری طولانی‌تری برای کامپیوترهای شخصی به همراه داشته باشد.

اس‌اس‌دی PM9E1 در ظرفیت‌های ۵۱۲ گیگابایت، یک ترابایت، ۲ ترابایت و ۴ ترابایت در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. نسخه ۴ ترابایتی این اس‌اس‌دی برای کاربرانی که به حافظه‌های ظرفیت بالا برای ذخیره‌سازی فایل‌های حجیم مانند محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی، برنامه‌های سنگین و فیلم‌های با وضوح‌ بالا نیاز دارند، ممکن است گزینه‌ای ایده‌آل باشد.

سامسونگ اوایل ماه جاری نیز از سریع‌ترین SSD جهان با نام AM9C1 برای خودروها رونمایی کرده بود.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: سامسونگ ، هوش مصنوعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.