سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۳۹ درصدی تصادفات جاده‌ای و شهری درسال جدید در خوی

فرمانده انتظامی شهرستان خوی گفت:کاهش ۳۹ درصدی تصادفات جاده‌ای و شهری نشان از افزایش فرهنگ صحیح رانندگی مردم در خوی است.

کیومرث پاکدل فرمانده انتظامی شهرستان خوی به مناسبت هفته نیروی انتظامی در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه، از ۱۳ مهر تا ۱۹ مهر ماه هفته فراجا با شعار پلیس هوشمند و مردم قانون مدار نام گذاری شده است، گفت: درشش ماهه اول سال کاهش ۳۹ درصدی تصادفات جاده‌ای و شهری نشان از افزایش فرهنگ صحیح رانندگی و حوصله و صبر عاقلانه مردم است. 

وی در ادامه افزود: امروز پلیس چه در داخل شهر و چه در خارج از شهر به عنوان هنگ مرزی بصورت عقل و منطق گرایی و علمی با مسائل برخورد می‌کند ودر فضای مجازی و کشف جرم هوشمندانه عمل می‌کند. 

پاکدل در ادامه به ویژگی قانون مداری و سطح آگاهی مردم اشاره کرد و گفت: امروز مردم ما با بصیرت و آگاهی کامل همه چیز را کنترل می‌کنند و در کنار فرزندان خود در نیروی انتظامی هستند و همچنان که در جریان اغتشاشات اخیر مردم هوشمندانه یارو یاور پلیس بودند و بنده به عنوان خادم مردم در نیروی انتظامی به حضور پرشور و بابصیرت مردم شهر دارالمومنین خوی در کنار پلیس افتخار می‌کنم.

وی افزود: برای رسیدن به یک امنیت خوب و پایدار، همه چه پلیس و چه مردم باید دست در دست همدیگر بدهند و این امر مهم در شهرستان خوی اتفاق افتاده است. 
فرمانده انتظامی خوی به اقدامات انجام شده ۶ ماه اخیر نسبت به سال گذشته در یگان‌های مختلف پلیس اشاره کرد و گفت: در شش ماه گذشته میزان سرقت ۳٠ درصد کاهش یافته، کشف سرقت ۹ درصد افزایش و دستگیری سارقین ۱۳ درصد افزایش و (در مورد جرایم خشن کاهش ۱٠٠ درصدی داشته ایم) ودر مورد برخورد با اراذل و اوباش و هنجارشکنان دستگیری ۱٠٠درصدی داریم و این کار به برکت همکاری مردم با پلیس انجام گرفته و امروز امنیت خوبی را در شهرستان شاهد هستیم. 

پاکدل به مسئله مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: به همت پلیس همیشه آگاه و بینای مبارزه با مواد مخدر افزایش ۱٠۲ درصدی کشف مواد مخدر و افزایش ۱۸ درصدی دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر انجام گرفته است. 

فرمانده انتظامی خوی گفت: در اجرای دستور فرماندهی کل انتظامی کشور در مورد جمع آوری معتادین در شش ماهه اخیر سال، ۵۸۴۳ نفر معتاد متجاهر ازسطح کل شهرستان جمع آوری و کمپ‌های ترک و مراکز درمانی شهرستان و شهر‌های همجوار تحویل داده شده اند. 

وی در مورد خودرو‌های شوتی نیز گفت: ۲۹۱۶ خودروی شوتی و ۹۹۷ دستگاه موتورسیکلت شوتی و مزاحم که امنیت روانی مردم را به خطر انداخته بودند دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند. 

پاکدل در پایان سخنان خود گفت: ما فرزندان ملت در پلیس و مرزبانی در محضر خداوند متعال و مردم با خون پاک شهدا تجدید پیمان می‌کنیم که تا پای جان در تامین امنیت جامعه بایستیم و در این راه مقدس خون خود را تقدیم اسلام و میهن عزیزمان کنیم و ازمردم همیشه در صحنه و با بصیرت می‌خواهیم که پلیس را در انجام هرچه بهتر وظایف خود مثل گذشته یاری نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.