سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی:

دانشجویان دانشگاه تراز انقلاب باید پژوهشگر باشند

رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی گفت: دانشجویان این دانشگاه در مسیر تحصیل خود باید درگیر حل مسائل پژوهشی و انجام پروژه‌های دانشجویی مورد نیاز کشور شوند.

دکتر قدیانی، رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در شورای پژوهشی دانشگاه مطرح کرد: دانشجویان این دانشگاه در مسیر تحصیل خود باید درگیر حل مسائل پژوهشی و انجام پروژه‌های دانشجویی مورد نیاز کشور شوند. دانشجویان دانشگاه تراز انقلاب باید پژوهشگر باشند و با اجزای اصلی و اهداف مهم دانشگاه همراهی مستمری داشته باشد.

ایشان در ادامه افزودند: یکی از کار‌های مهمی که در راستای ارتقاء مسائل پژوهشی دانشگاه می‌تواند راه‌گشا باشد، تعامل سازنده بین گروه‌های آموزشی و گروه‌های پژوهشی در دانشگاه است. استاد ما که در دانشگاه تدریس می‌کند مورد انتظار است که بخشی از زمان خود را در اختیار گروه‌های پژوهشی دانشگاه قرار دهد. البته کار سخت و مهمی است، اما با هماهنگی بین معاونت‌های آموزش و پژوهش دانشگاه و تعامل با اساتید قابل اجرا می‌باشد.

رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: شایسته است دانشجویان دانشگاه جامع انقلاب اسلامی از هر پروژه پژوهشی و از هر پژوهش انجام گرفته تعدادی مقاله مرتبط نیز استخراج کرده و مقالات تخصصی هر رشته در نشریات علمی و همینطور در فصلنامه‌های دانشگاه در صورت تأیید مراجع ذی‌صلاح امکان چاپ و انتشار خواهند داشت.

ایشان به نقل از مقام معظم رهبری بیان کردند مشکل اصلی امروز کشور بروکراسی و دستورات مافوق به زیر دست خود است که متأسفانه باعث کندی حرکت دستگاه‌ها شده است، اما این زنجیره نیازمند پیگیری مداوم امور است تا این اتصال برقرار شده و کار‌ها به صورت گروهی و تعاملات با استفاده از خرد جمعی صورت پذیرد.

دکتر قدیانی گفتند: مقام معظم رهبری تمدن‌سازی را در ۳ بخش: جامعه‌سازی، دولت‌سازی و امت‌سازی تقسیم بندی کردند و فرمودند جهاد امروز برای انقلاب اسلامی و غلبه جبهه حق بر باطل همین تمرکز روی جبهه علم و فناوری است و در دیدار اخیر خود با نخبگان جهاد امروز فرمودند شکل‌گیری نهضت علم و فناوری با محوریت و نقش آفرینی دانشگاه‌ها محقق می‌شود. این وظیفه خطیر بر دوش جامعه دانشگاهی کشور قرار داده شده است و همه ما وظیفه داریم در چارچوب منظومه فکری معظم له در این جهاد اکبر گام برداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.