سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناگفته هایی درباره شهید امنیت خاکپوری

«حسین مشفق خاکپوری» که در شب عملیات «وعده صادق ۲» در گروه‌ خانوادگی، به خواهرانش وعده شهادت داده بود، ۴۸ ساعت بعد به آرزوی خود رسید و در درگیری با اشرار سیستان و بلوچستان به کاروان شهدا ملحق شد.

حسین مشفق خاکپوری پنجشنبه ۱۲ مهر در درگیری با گروهک تروریستی «جیش الظلم» در جنوب استان سیستان و بلوچستان زخمی شد و با وجود تلاش کادر درمان بیمارستان، به علت شدت جراحت وارده به شهادت رسید.

پدر و مادر، همسر و ۲ فرزند این شهید امشب در حسینیه نوده خاندوز میزبان پیکر مطهر وی هستند تا برای آخرین بار با او درد دل کنند.

به گفته بستگان این شهید، پیام وی با این مضمون که بزرگترین آرزویم شهادت در راه دفاع از وطن است در گروه مجازی خانوادگی ۴۸ ساعت مانده به شهادت همواره در یاد همه باقی خواهد ماند.

پسرعموی پدر این شهید با اشاره به اینکه حسین از کودکی آرزوی شهادت داشت و در نهایت به آرزوی خود رسید، گفت: همه دوستان، آشنایان و فامیل این شهید را با روحیه شاد می‌شناسند و بعد از این هم خاطرات وی را با چهره خندان به یاد خواهیم آورد.

احمد مشفق خاکپوری اظهار کرد: شهید زمانی که از زاهدان به گلستان می‌آمد با سرکشی از فامیل و دوستان، لبخند را به آنان هدیه می‌داد و تمام اشخاصی که وی را می‌شناسند دوست دارند فرزندانشان در رفتار و کردار مانند این شهید باشند.

وی گفت: ۴۸ ساعت قبل از شهادت و در شب عملیات «وعده صادق ۲» حسین در گروه خانوادگی پیامی با مضمون آرزوی شهادت گذاشت و خطاب به خواهرانش نوشت «چقدر خواهر شهید بودن به شما می‌آید».

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اقوام شهید در مزار روستای زینب آباد رامیان دفن هستند وی در وصیتنامه خود خواست پیکرش بعد از شهادت در این مکان به خاک سپرده شود.

خنده رویی ویژگی شاخص شهید مشفق خاکپوری

همسر برادر این شهید هم خندرویی را از ویژگی‌های شاخص حسین مشفق خاکپوری برشمرد و گفت: حسین آقا همیشه با گشاده رویی از همه استقبال می‌کرد.

فائزه مشفق خاکپوری اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص شهید صله رحم بود و هر زمانی که به منزل می‌آمد به همه سر می‌زد و در صورتی که امکان دیدار حضوری نداشت تلفنی با همه حال و احوال می‌کرد.

تحقق آرزوی شهادت در ۴۸ ساعت

وی افزود: حسین آقا همیشه دستگیر نیازمندان بود و در مناسبت‌های مختلف هدایایی بین فقرا تقسیم و علاوه بر آن در مراسم عزاداری دیگ‌های نذری مختص محرومان برپا می‌کرد.

همسر برادر شهید گفت: شخصیت شهید در بین کودک و نوجوان و پیر و جوان مثال زدنی بود و برخوردش با خواهر و برادر و بستگان به قدری خوب بود که همواره به عنوان الگویی برای همه معرفی می‌شد.

وی افزود: در هر مراسمی از جمله شب‌های قدر و محرم از همه می‌خواست برایش دعا کنند تا شهید شود و در چند روز اخیر هم پیوسته از شهادتش صحبت می‌کرد و به خواهرانشان می‌گفت خواهر شهید شدن به شما خیلی می‌آید.

مشفق خاکپوری بیان کرد: از صبح روز پنجشنبه که خبر شهادت حسین آقا را دادند دختر ۱۱ ساله وی سنگ صبور همه خانواده شد و پیوسته تاکید می‌کند «وقتی بابا به آرزویش رسیده و خوشحال است چرا ما گریه کنیم».

همسر خواهر این شهید هم گفت: پس از عملیات وعده صادق ۲ در بجنورد همراه همسرم در تجمع مردمی حضور پیدا کردیم و در آن شب عکسی که به یادگار دخترم از ما گرفته بود را وی برای برادرش ارسال کرد که شهید با این مضمون پاسخ داد «چقدر ساده، بی ریا و بسیار شبیه خواهران شهید شدید».

حسن آقایی افزود: شهید حسین شفق خاکپوری که چند سال پیش در درگیری‌های آن منطقه به شدت زخمی و به درجه جانبازی نائل آمد، پیوسته در دفاع از وطن پیشقدم بود.

وی ادامه داد: شهید ۲۰ روز قبل از شهادتش به حرم حضرت معصومه (س) رفته بود و از همان مکان عکسی در گروه خانوادگی گذاشته و حلالیت طلبیده و عنوان کرد «دوستانم شهید شدند و حالا نوبت من است».

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آزادشهر در این ارتباط گفت: آیین وداع با پیکر مطهر شهید مدافع وطن «حسین مشفق خاکپوری» پس از نماز مغرب و عشا در حسینیه اعظم نوده خاندوز این شهرستان برگزار می‌شود.

سیدداود حسینی افزود: از این شهید ۳۷ ساله ۲ فرزند دختر و پسر به یادگار مانده است.

آیین تشییع پیکر شهید خاکپوری فردا ساعت ۹ صبح از مقابل آموزش و پرورش تا میدان مرکزی آزادشهر برگزار می‌شود و سپس برای خاکسپاری به مزار روستای زینب آباد شهرستان رامیان انتقال می‌یابد.

۱۲ مهر در پی اقدامات تروریستی روز‌های اخیر در سیستان و بلوچستان که توسط عناصر گروهک تروریستی «جیش الظلم» وابسته و تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه صورت گرفت و منجر به شهادت چند نفر از شهروندان بلوچ اهل سنت و نیز تعدادی از حافظان امنیت استان شد، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان ضربه سنگینی به عاملان این حوادث وارد کردند.

در این راستا سلسله اقدامات اطلاعاتی گسترده و همپوشانی عملیاتی صورت گرفته، منجر شد تیم اصلی طراح و عامل این اقدامات تروریستی در تور اطلاعاتی سربازان و پاسداران گمنام آقا امام زمان (عج) قرار گرفته و شبکه تروریستی مستقر در جنوب سیستان و بلوچستان شناسایی و متلاشی شود.

سلسله عملیات صورت گرفته ۱۱ مهرماه منجر به درگیری چند ساعته حافظان امنیت با تروریست‌ها شد و در نتیجه سه نفر از آنان به هلاکت رسیده و تعدادی از این عناصر نیز دستگیر شدند.

در پی این عملیات مقتدرانه تعداد زیادی سلاح و مقادیر قابل توجهی مهمات مربوطه از مقر تروریست‌ها کشف و ضبط شد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.