سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دامپزشکی زنجان خدمات مستمر به روستاییان ارائه می‌کند

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: دامپزشکی دستگاهی خدمات رسان است که علاوه بر حضور مراجعین، بطور میانگین کارشناسان آن سالانه هفت بار برای ارائه خدمات دامپزشکی به هر یک از منازل روستایی دارای دام عزیمت می‌کنند.

محمد باقر حاج کاظمی روز شنبه به مناسبت ۱۴ مهر روز دامپزشکی به تشریح اقدامات کارشناسان این اداره کل در حوزه سلامت پرداخت و افزود: دامپزشکی جزو معدود دستگاه های اجرایی است که خدمات بهداشتی خود را در محل روستاها و مناطق دور افتاده مرزی به صورت رایگان به تولیدکنندگان و دامداران ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: نظارت بر فرآورده های خام دامی یکی از اساسی ترین وظایف دامپزشکی است و تاثیر مستقیم بر سلامت جامعه انسانی دارد که این مهم بدون تلاش بی وقفه و شبانه روزی امکان پذیر نیست.

این مسوول ادامه داد: برخی از نظارت های دامپزشکی به صورت شبانه روزی ارائه می‌شود و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های طیور، کنترل خودروهای حمل دام، طیور و فرآورده های خام دامی، نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و فعالیت های تحقیقاتی و آزمایشگاهی به عنوان مهمترین این فعالیت هاست.

وی اظهار داشت: مجموعه دامپزشکی استان زنجان در راستای صیانت از حقوق شهروندی تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا بهره برداران و مراجعین از خدمات رسانی دامپزشکی رضایت کامل داشته باشند.

حاج کاظمی افزود: بخشی از خدمات دامپزشکی مربوط به عملیات واکسیناسیون و سمپاشی در واحدهای روستایی است که در این راستا همکاران مجموعه دامپزشکی به منازل روستایی برای ارائه خدمات رایگان مراجعه می کنند و بخش دیگری از اقدامات دامپزشکی به نظارت های آن برمی گردد که ممکن است در برخوردهایی که با خاطیان صورت می گیرد، نارضایت هایی نیز ایجاد شود که این امری طبیعی است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به نبود کانون حادی از بیماری های واگیردار در استان اشاره و خاطرنشان کرد: افتخار می کنیم که دستگاه اجرایی هستیم که با حداقل اعتبارات ملی و استانی خدمات خود را با کیفیت و پوشش مطلوب به قشر زحمتکش تولیدکننده ارائه می دهیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.