سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مصدومان و فوتی های برداشت گردو در همدان

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان همدان گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت گردو از باغ‌های استان از بیستم شهریور تا چهاردهم مهرماه، پنج نفر به علت سقوط از درخت گردو جان باختند و ۱۳۵ نفر نیز دچار مصدومیت شدند.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان همدان گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت گردو از باغ‌های استان از بیستم شهریور تا چهاردهم مهرماه، پنج نفر به علت سقوط از درخت گردو جان باختند و ۱۳۵ نفر نیز دچار مصدومیت شدند که این آمار تا چهارم مهر سه فوتی و ۶۱ مصدوم بود.

محمدرضا شکوهی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهرستان تویسرکان قطب گردوی کشور با ۵۹ نفر مصدوم و سه فوتی بیشترین تعداد مصدوم و فوتی را در استان به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: پس از شهرستان تویسرکان، بیشترین مصدومان سقوط مربوط به شهرستان همدان با ۳۱ نفر است.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان همدان ادامه داد: همچنین شمار مصدومان ناشی از سقوط از درخت گردو در ملایر ۲۲ نفر، رزن هفت نفر، شهرستان بهار ۲ نفر و کبودرآهنگ یک نفر است.
شکوهی ادامه داد: ۱۳ نفر بر اثر سقوط از درخت گردو در نهاوند مصدوم شدند و ۲ نفر به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

وی گفت: بیشترین نوع صدمات وارده، آسیب به ستون فقرات، دست و پا، لگن و سر و گردن است.

شکوهی توصیه کرد: به منظور پیشگیری از حادثه سقوط از درخت گردو به باغداران توصیه می‌شود از افراد توانمند و باتجربه برای گردو تکانی استفاده کرده و از بکارگیری افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه ای، سالخورده و معتاد به موادمخدر پرهیز کنند.

از زمان شروع فصل برداشت گردو در باغ‌های استان تا چهارم مهرماه سه نفر فوت و ۶۱ نفر مصدوم شده بودند.

برچسب ها: گردو ، سقوط درخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.