سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی ۵ درمانگاه متخلف در قزوین به دستگاه قضایی

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پنج درمانگاه شبانه روزی در قزوین به علت تخلف کم کاری و فعال نبودن در شیفت شب به دستگاه قضایی معرفی شدند.

دکتر حبیب الله شجاعی نژاد مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت درمانگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام، بدون تعطیلی است و هر گونه کم کاری در این خصوص تخلف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: درمانگاه به موسسه‌ای گفته می‌شود که بطور شبانه روزی بیماران سرپایی را برای درمان می‌پـذیرد و در آن محل می‌توان موارد فوری یا نیازمند کمک‌های ویژه را حداکثر ۲۴ ساعت تحت نظر قرار داد.

دکتر شجاعی نژاد گفت: در صـورت عدم بهبودی و داشتن مشکلات خاص و نیازمند به خدمات بیشتر، بایستی درطول این مدت هماهنگی لازم جهت اخذ پذیرش واعزام به بیمارستان، در صورت لزوم فراهم شود.

این مسئول با بیان اینکه درمانگاه‌ها بر حسب نوع فعالیت به درمانگاه‌های عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند، افزود: درمانگاه تخصصی موسسه‌ای است که به منظور ارایه خدمات تشخیصی و درمانی در یکی از رشـته هـای تخصصی پزشکی از جمله قلـب و عـروق و یـا تشـخیص و درمـان یـک یـا چنـد بیمـاری مشخص همانند بیماری دیابت همکـاری مـی کنند و طبق ضوابط موضوع آیین نامه‌های مربوطه تاسیس می‌شود.

به گفته این مسئول، درمانگاه بر حسب خدمات پزشکی که ارایه می‌دهد بایستی محل کار مناسب، لوازم و پرسنل مورد نیـاز مربوطه را داشته باشد و ساختمان، تعداد اتاق‌ها و تمامی شرایط لازم برای تهویه، نور، سیستم‌های حرارتی و برودتی را منطبق با اصول بهداشتی و فنی و استاندارد ضوابط لحاظ کند.

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: درمانگاه‌ها فقط مجاز به ارائه خدماتی هستند که در پروانه تاسیس آنها قید شده و یا مجوز گسـترش آن را دریافت کرده اند، بنابراین انجام تزریقات و پانسمان و سرم درمانی تابع ضوابط تعیین شده از سوی وزارت متبوع است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.