سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از مصلی امام خمینی (ره) تهران به سراسر عالم؛

پیام‌های جمعه نصر چه بود؟

حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از عملیات غرورانگیز وعده صادق ۲ در مصلای امام خمینی (ره) تهران و ارائه بیانات روشنگر و راهبردی، نماد اقتدار، عزت و قدرت ملت ایران است.

دکتر علی اصغر جعفری، فعال فرهنگی و رسانه‌ای در یادداشتی نوشت؛ حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از عملیات غرورانگیز وعده صادق ۲ در مصلای امام خمینی (ره) تهران و ارائه بیانات روشنگر و راهبردی، نماد اقتدار، عزت و قدرت ملت ایران است.

نماز پر شکوه، تاریخی، الحام‌بخش و دشمن‌شکن جمعه ۱۳ مهر تهران، به امامت رهبر فرزانه، شجاع و مقتدر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و فرمایشات حکیمانه و راهبردی معظم‌له حاوی چند پیام بود:

۱. حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از عملیات غرورانگیز وعده صادق ۲ که آن را «کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی در برابر جنایت‌های حیرت‌آور آن رژیم خون‌آشام، گرگ‌صفت و سگ هار آمریکا در منطقه» از سوی نیرو‌های مسلح ایران خواندند و همچنین تهدید رژیم صهیونیستی مبنی بر «حمله انتقامی» به جمهوری اسلامی، در مصلای امام خمینی (ره) تهران نماد اقتدار، آرامش و عزت و قدرت ملت ایران بود.

۲. تأکید معظم‌له مبنی بر اینکه «مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونیستی را ۷۰ سال به عقب برگرداند» حاکی از اهمیت و اثر بخشی حماسه بزرگ طوفان‌الاقصی و مقاومت یکساله مردم مسلمان و شجاع غزه و لبنان بود و این اقدام شجاعانه و بزرگ که موجب بازگشت رژیم صهیونی به دغدغه حفظ موجودیت خود شده است را ستودند و با اشاره به تجارب جمهوری اسلامی از جمله شهادت جمع زیادی از مسئولان عالی‌رتبه و ستون‌های انقلاب اسلامی در تابستان سال ۱۳۶۰ و اینکه «فقدان آن عزیزان آسان نبود ولی انقلاب متوقف نشد، عقب‌نشینی نکرد، بلکه سرعت گرفت. امروز هم مقاومت در منطقه با این شهادت‌ها عقب نخواهد نشست و پیروز خواهد شد» و امروز «در غزه اسلام در برابر همه‌ی شرارت و پلیدی سینه سپر کرده است و هیچ انسان آزاده‌ای نیست که بر این ایستادگی درود و بر دشمن سفاک و خون‌آشامش لعنت نفرستد» به ملت شجاع فلسطین بشارت دادند که «این شهادت‌ها، این خون‌های بر زمین ریخته، نهضت شما را سست نمی‌کند بلکه استوارتر می‌کند»

۳. برگزاری مراسم یادبود مجاهد کبیر، مایه فخر رهبری، چهره محبوب دنیای اسلام و زبان گویای ملت‌های منطقه، گوهر درخشان لبنان و بالاتر از همه شهید راه آزادی قدس علامه سید حسن نصرالله در مصلای تهران با حضور رهبر عظیم‌الشان جهان اسلام حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی، خانواده‌های معظم شهدا، آحاد مردم شریف و مومن ام‌القرای جهان اسلام و بعضا از سایر استان‌ها، نشان از توجه و اهمیت مبارزه با رژیم صهیونیستی، تجلیل از جبهه مقاومت و شجره طیبه حزب‌الله و رهبر قهرمان و شهید آن، عصاره فضائل تاریخی و هویتی لبنان و شخصیت برجسته و بزرگ جهان اسلام شهید سید حسن نصرالله (قدس سره) در نزد رهبری عزیز و ملت بزرگ ایران داشت. 

۴. توجه به ضرورت وحدت جهان اسلام و صدمات فراوان امت اسلامی از سیاست «تفرقه‌بینداز و حکومت کنِ مستکبران»، از جمله نکات مهم و کلیدی فرمایشات ایشان و تاکید معظم‌له مبنی بر اینکه «امروز، روز بیداری مسلمانان است و نباید اجازه داد این سیاست شوم تکرار شود» نشان از اهمیت و توجه خاص امت اسلامی به وحدت، یکپارچکی، پرهیز از اختلاف و مراقبت از توطئه‌های دشمنان اسلام در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی داشت.

۵. اشاره مقام معظم رهبری به سیاست‌های متفاوت نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دشمنان برای تفرقه‌انگیزی در میان امت اسلامی و توجه به این نکته که «دشمن ملت ایران همان دشمن ملت‌های فلسطین، لبنان، مصر، سوریه، عراق، یمن و دیگر کشور‌های اسلامی است و همه دستور‌های تهاجمی و تفرقه‌انگیز از یک اتاق فرمان صادر می‌شود و تنها تفاوت شیوه‌های متفاوت آن در کشور‌های اسلامی است» مؤید این مهم است که امروز جنگ میان حق و باطل و اسلام و کفر است، امروز تمام کفر در برابر تمام اسلام صف‌آرایی کرده است، قرارگاه فرماندهی و اتاق فرمان آنها یکی است؛ بنابراین امروز ملت‌های مسلمان با دشمن واحدی روبرو هستند و راه برخورد با دشمن مشترک، هم‌اندیشی، همراهی، هماهنگی و هم‌رزمی در این عرصه پر خطر و پیچیده است، اگر این مهم درک نشود و ملت‌های مسلمان سرنوشت خود را از دیگر ملت‌ها جدا بدانند و به مجموعه امت اسلامی نیندیشند دشمن به حساب تک تک آنها خواهد رسید.

۶. راهبرد و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در مواجه امت اسلام با دشمنان قسم خورده بی‌رحم و خونخوار، وحدت، یکپارچکی و حمایت مسلمین از یکدیگر بود و تاکید فرمودند که «هر ملتی اگر می‌خواهد به محاصره فلج‌کننده دشمن دچار نشود، باید بیدار باشد و به محض اینکه دشمن به سراغ ملتی رفت، به کمک آن ملت بشتابد وگرنه نوبت خود او خواهد شد» و این بدان معنی است که ملت‌های مسلمان علاوه بر مراقبت و حفظ کیان و عزت ملی خود در وقت لزوم به یاری سایر ملت‌های مظلوم بشتابند. چرا که اگر امت اسلام به این فهم و بلوغ نرسد، دشمن، چون گرگی درنده گلوی تک تک آنها را جویده و مرگ را بر جوامع اسلامی حاکم خواهد کرد. تجربه تاریخی نشان داده چه بسا ملت‌ها و اقوام بزرگی که به دلیل اختلاف و چند دستگی در مواقع خطر و هجمه دشمن به خاک و خون کشیده شده، عزت و شرف خود را به همراه سرزمین، جان، مال و ... باختند. بدون شک راهبرد هوشمندانه، مهم و نجات بخشِ رهبری مبنی بر اینکه «باید کمربند دفاع، استقلال‌طلبی و عزت را از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان در همه کشور‌های اسلامی، محکم ببندیم» نسخه شفابخش امروز امت اسلامی از بحران‌های فرارو است.

۷. حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با بیان اینکه «ما در انجام این وظیفه نه تعلل و کوتاهی می‌کنیم نه دچار شتابزدگی می‌شویم و آنچه معقول، منطقی و درست است طبق نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی در وقت خود عمل می‌شود، همچنانکه این کار انجام شد و در آینده نیز اگر لازم باشد، انجام خواهد» حمایت و پشتیبانی روشن، مقتدرانه و معقول جمهوری اسلامی در دفاع از امت اسلام، ملت مظلوم و مسلمان فلسطین، جبهه مقاومت و مقابله با نظام سلطه به رهبری آمریکا و صهیونیست‌ها در برابر جبهه کفر را با قدرت، صلابت و قاطعیت و البته با صدای بلند فریاد زدند تا مدعیان دروغین اسلام و حاکمان وابسته و بی‌عرضه کشور‌های اسلامی که با حمایت و سکوت در برابر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار دستشان به خون مسلمان مظلوم غزه، لبنان، یمن، عراق، سوریه و ... آلوده است به خود بیایند و در این شرایط سخت وتاریخ ساز، مصالح امت اسلامی را وجه‌المصالحه منافع و مطامع شخصی خود نکنند و البته مسلمان نیز تکلیف خود را در این شرایط حساس و پیچ تاریخی بیش از پیش بفهمند.

۸. رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه «این رژیم مصنوعی (اسرائیل غاصب) مصداق شجره خبیثه‌ای است که به تعبیر قرآن کریم بی‌ریشه و ناپایدار است و صرفاً با تزریق حمایت‌های آمریکا خود را به زحمت بر سرپا نگهداشته است و این هم به لطف خداوند دیری نخواهد پایید» به این نکته اشاره فرمودند که «رؤیای صهیونی و امریکایی تضمین موجودیت رژیم غاصب خیال باطل و ناشدنی بیش نیست» و «هر ضربه به رژیم غاصب از سوی هرکس و هر مجموعه، خدمت به کل منطقه و بلکه به کل انسانیت است» به نظر می‌رسد فصل جدیدی از مبارزه با رژیم صهیونیستی و شکل‌دهی به نظامات جدید بین‌المللی و سازماندهی مخالفان رژیم صهیونیستی فارغ از ملیت‌ها، اعتقادات، گرایشات دینی و مذهبی را در برابر امت اسلامی و رهبران جبهه مقاومت و مسئولین جمهوری اسلامی گشودند که می‌تواند ظرفیت بزرگی تحت عنوان جبهه جهانی ضدصهیونیسم را در سطح جهان در مخالفت و محکومیت رژیم منحوس و تروریست صهیون فراهم آورد.

۹. مقام معظم رهبری با بیان اینکه «مشکل عمده منطقه دخالت بیگانگان است. دولت‌های این منطقه قادرند صلح و سلامت را در آن مستقر کنند و برای این هدف بزرگ و نجات‌بخش، تلاش و مبارزه ملت‌ها و دولت‌ها لازم است» مجدد بر اینکه عامل عمده جنگ و ناامنی و عقب‌ماندگی در این منطقه ناشی از رژیم صهیونیستی و حضور دولت‌های مدعی پیگیری صلح و آرامش است، راهبرد مشارکت کشور‌های منطقه به‌ویژه کشور‌های اسلامی را در توانمندی تأمین امنیت منطقه یادآور شدند و به نوعی خواستار مشارکت همه کشور‌های منطقه در تأمین امنیت و مقابله با دخالت بیگانگان در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و راهبری امور منطقه شدند. به نظر می‌رسد اهتمام ویژه به شکل‌گیری سازمان‌های منطقه‌ای به‌ویژه در بین کشور‌های اسلامی برای مشارکت در تأمین امنیت و منافع جمعی بیش از پیش ضرورت یافته است.

منبع: دفاع پرس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.