سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی هزار و ۴۲۴ تهرانی با پابند الکترونیکی از زندان

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۲۴ نفر زندانی در استان تهران، با دریافت پابند الکترونیکی به خانه بازگشته‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران با اعلام اینکه ۱۴۲۴ نفر از زندانیان با دریافت پابند الکترونیکی نزد خانواده خویش بازگشته و در شعاع محدود تردد می‌کنند گفت: در جرایم سبک‌تر، جداکردن فردی که به هر دلیل، خطایی از او سرزده از خانواده، آسیب‌های مختلفی برای فرد، خانواده و جامعه دارد و اگر محکوم تحت کنترل سامانه‌های الکترونیکی قرار گیرد، ضمن جلوگیری از خطای مجدد، می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد.

سید حشمت‌الله حیات الغیب تصریح کرد: در جریان این طرح، محکومین به حبس با رضایت خود، در محدوده مشخص سامانه الکترونیکی تحت نظارت قرار می‌گیرند. 

وی ادامه داد: دستگاه پابند الکترونیکی مانند «جی پی اس» عمل می‌کند و توسط سیستم مانیتورینگ در مرکز مراقبت الکترونیکی تهران کنترل می‌شود؛ این دستگاه در صورت هرگونه دستکاری، هشدار‌های مخصوص منتشر می‌کند و پس از آن، به زندانی تذکر داده می‌شود و اگر فرد به هشدار‌ها بی‌اعتنا باشد، به قاضی دادگاه اعلام خواهد شد تا اقدامات لازم دراین‌خصوص انجام شود. 

حیات الغیب بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۲۴ نفر زندانی در استان تهران، با دریافت پابند الکترونیکی به خانه و نزد خانواده خود بازگشته‌اند، از این تعداد ۱۳۲۵ نفر مرد و ۹۹ نفر زن هستند. 

مقام عالی زندان‌های استان تهران توضیح داد: جمعیت کیفری زنان بسیار کمتر از مردان است و قضات در صدور حکم، به دلیل مادر بودن و مقام زن با رافت اسلامی تا حد ممکن حکم حبس صادر نمی‌کنند، ازاین‌رو تعداد زنانی که پابند الکترونیک دریافت کرده‌اند بسیار کمتر از مردان است.

وی گفت: طی شش ماه نخست سال جاری، حکم فک پابند الکترونیک نیز برای ۱۲۶۷ نفر زندانی به دلیل آزادی و یا در برخی موارد تکرار جرم صادر شده است.  درخواست‌های زندانیان در داخل زندان‌های استان پس از تأیید قضات ناظر به مراجع قضایی مربوطه ارسال می‌شود که در صورت موافقت زندانی با دریافت پابند الکترونیکی ایام حبس را در محدود جغرافیایی اعلام شده و نزد خانواده سپری می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.