سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلم احمدرضا بوفون روی پرده جشنواره فیلم‌های ورزشی لیسبون می‌رود

فیلم احمدرضا بوفون ساخته هنرمند چهارمحال و بختیاری در جشنواره فیلم‌های ورزشی لیسبون رقابت می‌کند.

شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اداره کل گفت: فیلم کوتاه احمدرضا بوفون در ششمین حضور بین‌المللی خود با حضور در جشنواره فیلم‌های ورزشی لیسبون با هفت فیلم از ایتالیا، پرتغال و برزیل برای کسب جایزه CINEFOOT (فوتبال و سینما) رقابت خواهد کرد.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی لیسبون ۱۱ تا ۱۳ اکتبر برابر با ۲۰ تا ۲۲ مهر امسال در پایتخت کشور پرتغال برگزار می‌شود.

فرجی با بیان اینکه فیلم احمدرضا بوفون در ۱۱ دقیقه و ۴۲ ثانیه به ماجرا‌های نوجوانی توان‌خواه به نام احمدرضا می‌پردازد که علاقه بسیاری به دروازه‌بانی و جانلوئیجی بوفون فوتبالیست ایتالیایی دارد، اضافه کرد: احمدرضا به جای یکی از بازیکنان غایب تیم روستا وارد میدان مسابقه می‌شود، اما اعضای تیم او را به دلیل عملکرد ضعیفش از زمین بازی بیرون می‌اندازند تا داستان به شکلی دیگر به پیش برود.

وی ادامه داد: شهبازی به عنوان کارگردان و یکی از ۲ نویسنده فیلم احمدرضا بوفون، آن را در منطقه میانکوه چهارمحال و بختیاری فیلم‌برداری کرده و این فیلم تاکنون جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره فیلم‌های ورزشی دانشگاه نیویورک آمریکا و دیپلم افتخار جشنواره فیلم‌های ورزشی فرانسه را به دست آورده و راه‌یابی به مرحله نیمه‌نهایی بیست‌ویکمین جشنواره Cinema Touching Disability و بخش مسابقه جشنواره SYSFF در آمریکا را هم به کارنامه هنری این فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری افزوده است.

فرجی از احمدرضا (سبحان) زیلابی، مهدی صفری، حسین خرمی، امیرسام اسلامی، آرتین خلیلی، حسین شهبازی، امیرسام قیصری، امیرسام شهبازی، محمدمهدی طهماسبی، یونس اسلامی، یوسف رفیعی و ابوالفضل شهبازی به عنوان بازیگران این فیلم کوتاه نام برد.

وی اظهار کرد: علی‌اصغر حجت پناه هم در مقام نویسنده، مهیار بختیاری به عنوان دستیار کارگردان، محمد شاه‌حسینی به عنوان تصویربردار، نوید قیصری دستیار تصویر، میثم حجت پناه به عنوان عکاس و تصویربردار پشت صحنه، حبیب محمدی به عنوان صدابردار، محمد ثریا به عنوان تدوینگر و محمدرضا بداغی و ساره نادعلی در بخش موسیقی، از جمله عوامل فنی هستند که در ساخت فیلم احمدرضا بوفون همکاری داشتند.

گفتنی است، فیلم احمدرضا بوفون از جمله ۱۰ اثر کوتاه و مستند ساخته مرتضی شهبازی است و این فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری تاکنون با ساخت این تعداد اثر، حضور موفقی را در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی پشت سر گذاشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.