سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر الگوی مصرف موادمخدر تهدید جدی برای جوانان

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل، تغییر الگوی مصرف مواد مخدر را یک تهدید جدی فراروی نسل امروز و جوانان عنوان کرد.

علی ولایتی‌پور  با بیان اینکه جمهوری اسلامی خط مقدم مبارزه با موادمخدر در دنیاست، گفت: بدون شک عملکرد و کارکرد ایران در مقایسه با دیگر کشور‌های منطقه و دنیا در بحث مقابله با پدیده شوم قاچاق و توزیع موادمخدر مثبت بوده و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

وی پیرامون کشف بزرگ‌ترین محموله مواد مخدر صنعتی در جنوب شرق کشور، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان و به‌تناسب شمال استان در همسایگی با ۲ کشور که یکی از آنها مدال بزرگ‌ترین تولیدکننده و دیگری مدال بزرگ‌ترین انتقال‌دهنده مواد مخدر جهان را بر دوش دارد، قرار گرفته است؛ اما مدال با ارزش‌تر به نام جمهوری اسلامی ایران یعنی بزرگ‌ترین مقابله‌کننده با مواد مخدر دنیا رقم خورده که تلاش مضاعف برای سلامت جامعه جهانی دارد.

وی بر ضرورت آگاهی‌بخشی، مشارکت قشر‌های مختلف و تأثیرگذار در فرآیند مقابله با مواد مخدر تأکید کرد و افزود: مواد مخدر زنگ خطر پایه و زیربنای مشکلات و معضلات اجتماعی است که اگر برنامه‌ریزی کامل و دقیق داشته باشیم راه‌های پیشگیری آن را در پیش گیریم، اثرات آن در جامعه نمایان می‌شود به همین دلیل حرکت به سمت مردمی‌سازی مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت اساسی است.

سرپرست فرمانداری ویژه زابل ادامه داد: امروزه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و معضلات جامعه و به دنبال آن در سیستان، گرایش برخی جوانان به سمت مواد مخدر است و به همین دلیل پیشگیری و آگاه‌سازی جامعه نسبت به آثار پدیده شوم اعتیاد و همچنین آگاهی‌بخشی به خانواده در برخورد با این معضل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی جوانان تحت‌تأثیر انواع فشار‌های روانی، اجتماعی و تهاجمات فرهنگی قرار دارند و این امر موجب می‌شود که این نسل به سمت آسیب‌های اجتماعی از جمله سوءمصرف مواد مخدر سوق پیدا کنند.

ولایتی‌پور آموزش و فرهنگ‌سازی را اصلی‌ترین راهکار برای مقابله با شیوع مصرف موادمخدر عنوان کرد و گفت: در بحث فرهنگ‌سازی و آموزش مقابله با معضل شوم اعتیاد باید از همه ظرفیت‌ها بویژه گروه‌های مرجع، ائمه جمعه و جماعات، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرد.

وی نقطه مطلوب نظام در برخورد با مواد مخدر را در ریشه‌کنی این آسیب عنوان کرد و افزود: عنصر فرهنگ و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه و هنر در این راستا می‌تواند بیش از پیش تعیین‌کننده و اثرگذار باشد.

برچسب ها: اعتیاد ، مواد مخدر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.