سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی در سیستان و زاهدان هزینه شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار طی سال‌های اخیر برای اجرای طرح‌های اضطراری تامین آب آشامیدنی منطقه سیستان و زاهدان هزینه شده است.

منصور بیجار  گفت : به منظور تامین آب زاهدان و منطقه سیستان طرح‌های مهمی نظیر انتقال آب از منطقه دشتک، انتقال آب از تهلاب و انتقال آب از منطقه بندان- میل نادر به زابل مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به آغاز انتقال آب از منطقه دشتک به حوزه سیستان و زاهدان اظهار کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های اضطراری تامین آب سیستان و بلوچستان بشمار می‌رود که با هدف تضمین پایداری و کیفیت آب آشامیدنی این مناطق با ساخت آب شیرین کن، حفر و تجهیز چاده و اجرای خطوط انتقال آب و برق توسط شرکت آبفا و ساخت پست ۳۵ مگا وات توسط شرکت توزیع برق منطقه‌ای و نیز نصب ترانس به همراه تابلو برق فشار متوسط توسط شرکت توزیع برق و ایستگاه پمپاژ کمکی جهت انتقال مورد توجه قرار گرفته است.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین حفر و تجهیز ۷۳ حلقه چاه عمیق با امکان برداشت ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه در محدوده حرمک، هامون، هیرمند، شیله و اجرای خطوط انتقال آب و اجرای خطوط برق فشار متوسط بطول ۱۱۰ کیلومتر و نصب ترانس برق مربوطه، ساخت ۱۰۵ کیلومتر جاده دسترسی و ساخت ۸۰ باب اتاقک سرچاهی از دیگر موارد است که در این طرح دیده شده است.

وی ساخت کارخانه آب شیرین کن به ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز در زمینی به مساحت هشت هکتار و ساخت ایستگاه پمپاژ آب به منظور پمپاژ آب به سیستان به ظرفیت یک‌هزار لیتر در ثانیه را از دیگر موارد لحاظ شده در طرح انتقال آب از منطقه دشتک به حوزه سیستان و زاهدان برشمرد.

بیجار همچنین با اشاره به طرح انتقال آب به دشت تهلاب گفت: این طرح نیز به عنوان یکی از طرح‌های اضطراری تامین آب استان محسوب می‌شود که با هدف تامین آب آشامیدنی زاهدان و میرجاوه به ترتیب ۲۴ و سه میلیون متر معکب در سال در حال انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.