سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مادر و پسری که بیشترین شباهت را داشتند

مردم ولایت‌مدار اصفهان در مراسم درگذشت مادر شهید خرازی شرکت کردند.

مردم دیار نصف‌جهان روز گذشته در مراسم درگذشت بانویی شرکت کردند که شهید حسین خرازی بیشترین شباهت را به ایشان داشت.

عاشورای ۱۳۳۶ بود که خداوند متعال حسین را به طیبه تابش عطا کرد؛ جوانی اصفهانی که نامش در عملیات‌های طریق‌القدس، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر و بدر می‌درخشد. مادر و پسر شبیه هم بودند؛ حسین در جبهه‌ها به مردم خدمت می‌کرد و مادر گوش شنوای درد‌های مردم بود.

یکی از حاضران در مراسم درگذشت مادر شهید خرازی درباره دستگیری این بانوی بزرگوار از مردم به خبرنگار تسنیم گفت: مردمی که دست‌شان به مسئولین نمی‌رسید، به ایشان مراجعه و مشکلات‌شان را مطرح می‌کردند و ایشان تبدیل به واسطه خیر شده بودند.

سردار تلاطم و تبسم

شهید خرازی از ابتدای دفاع مقدس تا سال ۱۳۶۵ در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت؛ حسین ژنرالی بود که تلاطم و تبسم را در کنار هم داشت و این ویژگی‌ها را از مادر به ارث برده بود.

مصطفی فنانی برادر همسر شهید خرازی با تشبیه اخلاق نیکو و خنده‌رو بودن این شهید والامقام و مادر بزرگوارشان گفت: شهید خرازی اخلاق نیکو و آن خنده‌ای که همیشه بر لب داشت را از مادر بزرگوارشان به ارث برده بود.

وی افزود: شهید خرازی در زمان فتح خرمشهر تنها ۲۴ سال داشت و در فاصله یکسال و نیم از عملیات شکست حصر آبادان و فتح‌المبین تا بیت‌المقدس حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر مربع از خاک این سرزمین را آزاد کرد و به مردم ایران تحویل داد.

آرزوی شهادت

زمانی که حسین در عملیات خیبر مجروح می‌شود، با مادرش تماس می‌گیرد تا از سلامتیش خبر دهد؛ مادر از عاشقانه‌های حسین خبر داشت و از سلامتی دستان پسر می‌پرسد؛ دست راست حسین در راه وطن فدا و دست چپ، در هر نماز شاهد گریه‌ها و دعا‌های حسین برای شهادت بود.

اسوه‌ای برای مادران شهدا

علی تیموری مسئول بهداشت لشکر ۱۴ امام حسین (ع) درباره ویژگی‌های برجسته مادر شهید خرازی گفت: مادر شهید خرازی برای مادران همه شهدا اسوه بود و همه ما از رفتار و اخلاق ایشان الگوبرداری می‌کردیم.

حضور پررنگ در پشت جبهه‌ها

سردار حسین اشتری، مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم درگذشت مادر شهید خرازی گفت: امروز حزب‌الله از همیشه قوی‌تر است و فرماندهان ما در حزب‌الله قدرتمندتر از قبل خدمت می‌کنند.

سردار واعظ هم‌رزم شهید خرازی هم در مراسم درگذشت مادر شهید خرازی گفت: ایشان در زمان دفاع مقدس هر کاری از دست‌شان بر می‌آمد، انجام می‌دادند و در پشت جبهه کمک می‌کردند.

حالا مادر به آرزوی دیرینه‌اش رسید و در کنار فرزند شهیدش آرمیده است؛ حاجیه خانم طیبه تابش مادر شهید حسین خرازی در سن ۸۸ سالگی درگذشت و در گلستان شهدا به خاک سپرده شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.