سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیدحسن نصرالله شاگرد مکتب امام حسین (ع) و امام راحل بود

امام جمعه گرگان گفت: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سایر نیرو‌های مقاومت تربیت‌یافتگان مکتب امام حسین (ع)، قرآن، انبیا الهی و امام راحل هستند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان گفت: امام خمینی (ره) که فریادش برگرفته از قرآن، انبیا الهی به ویژه امام حسین (ع) بود، به درستی مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد.

وی بیان کرد: بعد از فروپاشی شوروی، جهان تک قطبی شد و همه دنیا آن را پذیرفته بودند و هر کس که صدایش را بلند می‌کرد، فریادش را خفه می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: دنیا باید قدرشناس امام راحل و ادامه دهنده راهش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای باشند که توانستند به دنیا نشان دهند می‌توان جلوی این نظام سلطه و استکبار جهانی ایستاد.

امام جمعه گرگان گفت: شخصیت‌ها و شاگردانی همچون شهیدحاج‌قاسم سلیمانی در مکتب امام راحل تربیت شدند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: حاج‌قاسم تمام تلاشش رساندن فریاد امام راحل در منطقه و حتی در اقصی نقاط جهان بود و در این مسیر شب و روز و خستگی نمی‌شناخت.

وی ادامه داد: شهید سیدحسن نصرالله هم که تربیت شده و پرورش یافته مکتب امام راحل بوده، انسانی خالص، وارسته، محکم و قرص در مقابل دشمنان و متجاوزان همچون جدش امام حسین (ع) بود.

وی یادآور شد: شهید نصرالله انسانی عاطفی بود و سختی‌های زیادی در دوران مبارزاتش و مسوولیت دبیرکلی حزب‌الله داشت، بطوری که به گفته خودش به نقل از دوستانی که با وی ملاقات داشتند، حتی ۲ شب یک جا نخوابیده و حتی گاهی تا ۶ ماه آفتاب را هم نمی‌دید.

امام جمعه گرگان گفت: کاری که شهید سیدحسن نصرالله و حزب‌الله لبنان کردند، باعث شد تا رژیم جعلی صهیونیستی جنوب لبنان را رها کند.

آیت‌الله نورمفیدی گفت: سیدحسن نصرالله به امام راحل و رهبر معظم انقلاب تعلق خاطر داشت و عاشق امام و رهبری بود.

وی بیان کرد: زمانی که در خصوص علت بوسیدن دست رهبر معظم انقلاب از وی سوال کردند، پاسخ داد در حالی من به عنوان مهمترین شخصیت جهان عرب انتخاب شدم، اما اول شخص عالم رهبر انقلاب اسلامی است و بودن ما از وجود امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) این راه را برای امت اسلامی باز کرد و مکتب امام راحل سپس توسط رهبر معظم انقلاب ادامه یافت و جبهه مقاومت شکل گرفت و اکنون در کشور‌های منطقه با عناوین مختلف رشد کرده است.

امام جمعه گرگان گفت: رژیم غاصب صهیونیستی با ملت فلسطین و حماس درگیر نیست، بلکه محور‌ها و جبهه‌های مقاومت در کشور‌های دیگر بر سر این رژیم کودک‌کش آوار شده و از چند جبهه و جناح روی سرش می‌ریزند.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد:ایران چند شب قبل موشک‌هایی مثل آوار روی سر این رژیم جعلی صهیونیستی ریخت که قریب به ۲۰۰ موشک بود و ۹۰ درصد آنها به اهداف زیربنایی و زیرساختی، اطلاعاتی، امنیتی و آشیانه‌های هواپیما‌ها بدون آسیب رساندن به مردم برخورد کرد.

وی افزود: با وجود داشتن لایه‌های دفاعی این رژیم، موشک‌های ایران به اهداف مورد نظر خورد و در چنین شرایطی برای تلاش دارند رژیم صهیونیستی را بزرگ و جبهه مقاومت را ضعیف نشان دهند.

امام جمعه گرگان با اشاره به شعار برخی افراد در چند سال گذشته با مضمون "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران"، گفت: این گروه معنی انسانیت و زندگی را نمی‌فهمند، در حالی که ما کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین، غزه و لبنان را یک وظیفه انسانی، اسلامی و دینی می‌دانیم که باید در مقابل ظالم از مظلوم دفاع کنیم.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار داشت: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی که به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله، سردار نیلفروشان و حتی اسماعیل هنیه در ایران، توسط استکبار جهانی انجام شد، چهره کثیف، پلید و خبیث آمریکا را برای مردم روشن کرد.

امام جمعه گرگان با اشاره و تبریک فرا رسیدن هفته انتظامی (۱۳ تا ۲۰ مهر)، گفت: پرسنل نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در داخل کشور و امنیت مرز‌های ایران اسلامی در قالب مرزبانی زحمات زیادی کشیدند که نتیجه این زحمات تقدیم ۱۳ هزار و ۵۰۰ شهید است.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: پرسنل نیروی انتظامی نزد مردم و خدا دارای ارزش والایی هستند و کارکنان آن باید قدر این ارزش را بدانند و با هیچ چیز معامله نکنند.

پس از خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان از سروان حامد روشنی از فرماندهی انتظامی گلستان و سرهنگ سیدجواد حسینی از مرزبانی این استان به عنوان افسران نمونه تجلیل شد.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی و هفته ملی کودک، یکی از نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مقاله‌ای در خصوص کودکان و نوجوانان قرائت کرد.

براساس این گزارش، به مناسبت هفته نیروی انتظامی فرماندهان انتظامی شهرستان‌های مختلف گلستان در نماز جمعه به ایراد سخنرانی پرداختند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.