سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان؛

عراقچی: ایران مصمم به حمایت از مقاومت لبنان در برابر اسرائیل است

وزیر امور خارجه کشورمان که به بیروت سفر کرده است با نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفتگو کرد.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین دیدار خود با مقامات لبنانی با نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و رایزنی کرد. در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط با لبنان و همچنین تحولات منطقه‌ای خصوصا تجاوز رژیم صهیونیستی به این کشور گفتگو شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابلاغ مراتب تسلیت دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و دیگر شهروندان بی‌گناه لبنان در نتیجه حملات تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از دولت و ملت و مقاومت لبنان در برابر تجاوز و آتش افروزی رژیم متجاوز اسرائیل تاکید نمود.

عراقچی با اشاره به حجم و شدت جنایات وحشیانه ارتکابی توسط رژیم صهیونیستی که مصداق‌های آشکار جنایات شدید بین‌المللی است، بر ضرورت تلاش همه جانبه کشورهای اسلامی و عربی برای تبیین ابعاد اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه رژیم اسرائیل و بسیج سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای اقدام جمعی جهت توقف تجاوز اسرائیل تاکید کرد.

در این دیدار، نخست‌وزیر لبنان با تشریح آخرین وضعیت لبنان و توصیف تجاوزات اسرائیل به عنوان مصداق واقعی جنایت جنگی، و اظهار تاسف از بی عملی شورای امنیت سازمان ملل در برابر ماجراجویی‌های خطرناک دشمن صهیونیستی، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم لبنان در این شرایط دشوار قدردانی نمود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.