سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بغدادتودی فاش کرد؛

آمریکا قبل از حمله موشکی ایران خواسته بود به پایگاه‌هایش حمله نکند

طبق اعلام یک منبع عراقی، آمریکا در عرض ۳۰ دقیقه با ارسال پیام فوری به ایران خواسته بود به پایگاه‌های آمریکایی حمله نکند. 

پورتال خبری عراقی بغداد تودی گزارش داد ایالات متحده، اندکی قبل از حمله موشکی ایران به اراضی اشغالی اسرائیل در اول اکتبر، از تهران خواسته بود که به پایگاه‌های آمریکایی حمله نکند.

زمانی که مقدمات حمله ایران در حال انجام بود، آمریکا در عرض ۳۰ دقیقه از طریق منبع عراقی سه پیام فوری به تهران ارسال کرد.

منبع این پرتال ادعا کرد که چندین نکته در پیام‌ها وجود داشت که هدف اصلی این پیام‌ها ترغیب به عدم حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه بود.

بغداد تودی به نقل از منبع خود نوشت: واشنگتن نگران این بود که ایران یا گروه‌های نزدیک به آن به پایگاه‌های آمریکایی در خاورمیانه حمله کنند. این منبع تاکید کرد: ایالات متحده تمام اقدامات احتیاطی را پیش از حمله موشکی ایران به سرعت انجام داد.

این منبع در ادامه خاطرنشان کرد: واشنگتن از نزدیک توسعه پتانسیل موشکی ایران را زیر نظر دارد و نگرانی خاصی در مورد موشک‌های مافوق صوت ابراز می‌کند، زیرا توانایی‌های سامانه پاتریوت آمریکایی در برابر موشک‌های مافوق صوت ایران محدود است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه اول اکتبر برابر با ۱۰ مهر اعلام کرد که در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف قرار داده است؛ موشک‌هایی از ۵ تا ۶ پایگاه به سمت اهدافی در عمق اراضی اشغالی اسرائیل پرتاب شد. 

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۸
حسنی
۱۲:۵۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۳
دشمن منطقه آمریکاست اول باید اورا زد آمریکا برای نگهبانی برای اسرائیل در منطقه هست
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۳
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
شمار شهدای غزه به ۴۱ هزار و ۷۸۸ نفر افزایش یافت آمریکا، کشورهای اروپایی، برخی کشورهای عربی و هم سازمان های بین المللی شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ غزه هستند.
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۳
به امریکا میگوییم که خوک وحشی تون در غرب اسیا
را کنترل کنید
برایتان خیلی بد تمام میشه