سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لندفیل شماره ۲ پاکسار تا نیمه نخست ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: لندفیل شماره ۲ در سایت پردازش زباله پاکسار تا نیمه نخست سال ۱۴۰۴ تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

مهدی امینی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت:  تکمیل لندفیل شماره ۲ پاکسار از اولویت‌های اساسی شهرداری قزوین محسوب می‌شود که عملیات خاکی آن تا پایان سال جدید به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: فاز دوم لندفیل بهداشتی و مهندسی سایت پاکسار هم اکنون تامین اعتبار شده و طراحی آن نیز انجام شده است، در نتیجه با مجوز‌های موجود این طرح توسعه به عمق ۶ متر و ۱۰ هکتار و با ۶۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی با اعتباری معادل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امینی با بیان اینکه شهرداری قزوین هم اکنون ۲ طرح بزرگ زیست محیطی را در دستور کار قرار داده است، بیان کرد: علاوه بر فاز دوم لندفیل پالکسار، بحث ارتقای پذیرش خطوط پردازش زباله تا یک هزار تن نیز در دستور قرار دارد که به عنوان دومین طرح زیست محیطی استان محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون ۳۵۰ تن زباله در خطوط پردازش پاکسار به کود کمپوست تبدیل می‌شود که با اعتبار هزار میلیارد ریال در نظر داریم تا حجم پردازش خطوط زباله را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین عنوان کرد: روزانه بیش از ۷۰۰ تن زباله از ۲۴ شهر و ۲۲۰ روستا در جایگاه پاکسار پذیرش می‌شود که حجم عظیمی از مدیریت پسماند را شامل می‌شود.

سایت پاکسار قزوین مجتمعی ۱۱۱ هکتاری واقع در کیلومتر ۲۵ محور قزوین - بویین زهرا روبروی کارخانه شیشه لیاء قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.