سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج رسانه با بازرس کل استان مطرح شد؛

بازرسی پای تحقق سهم ۱۵ درصدی کرمان از معادن

بازرس کل استان کرمان گفت: از مطالبات جدی استان بازگشت ۱۵ درصد سهم معادن به استان کرمان است و رسانه‌ها هم باید در این مطالبه‌گری، بازوی کمکی ما باشند.

دادخدا سالاری در دیدار با هیات اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان کرمان گفت:توقع من از رسانه‎‌ها کلان‌نگری است.

وی افزود: وقتی به مطالبات کوچک در سطح پایین بپردازیم؛ مطالبات اصلی استان مانند مسئولیت اجتماعی صنایع، سهم ۱۵ درصدی استان از معادن و راه‌اندازی صنایع پایین دستی مغفول می‌ماند.

وی با تأکید بر اینکه سطح دسترسی اصحاب رسانه به دلیل تماس بیشتر با مردم بیش از مسئولان است و آنها چشمان بیدار و آگاه جامعه هستند، گفت: ما باید با تأسی از روش حاج قاسم که انسان تحول‌آفرینی بود؛ چهره استان را متحول کنیم.

وی بیان کرد: فرصت معادن طلا، آهن، مس، سنگ‌های زینتی  در استان وجود دارد، اما متأسفانه ارزش افزوده آن صفر است.

سالاری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر نداشتن خام‌فروشی و تکمیل زنجیره تولید گفت: چرا مطبوعات ما به سمت این مطالبه رهبر معظم انقلاب نمی‌روند که هم جلوی واردات را گرفته شود و هم ارزش افزوده بسیار برای مردم و کشور داشته باشد.

بازرس کل استان کرمان افزود: صنایع پایین دستی در مس که فلز استراتژیک است و همچنین فولاد در استان نداریم و مجبوریم شمش بدهیم و با قیمت چند برابری موارد موردنیاز را از کشور‌های دیگر یا استان‌های دیگر تهیه کنیم.

سالاری گفت: حاج قاسم مرز‌های خودساخته را می‌شکست؛ ما نیز باید مرز‌های ذهنی که واقعی نیستند و بر مبنای ترس شکل گرفته‌اند را بشکنیم و باعث تحول شویم.

 

 مسئول بسیج رسانه استان با بیان اینکه یک تیم ۱۳ نفره ثابت، اعضای هیات اندیشه‌ورز ما را تشکیل می‌دهند که اعضای غیرثابت و مهمان هم به این افراد اضافه می‌شوند؛ اظهار داشت: هدف ما جریان‌سازی و کمک به جریان انقلاب برای مطالبه‌گری مسائل اولویت‌دار استان از جمله مسکن ملی است.

سرهنگ مجتبی سلطانی‌نژاد عنوان داشت: به صورت ماهانه جلسات هم‌اندیشی برای تولید فکر و ایده متناسب با اقلیم و بوم استان در راستای ترویج گفتمان انقلاب برگزار می‌شود.

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه قریب به ۴۲۰ رسانه در استان داریم که تنها ۴۰ درصد آن فعال است گفت: برنامه‌های مختلفی در طول سال برای رسانه‌های استان کرمان برگزار می‌شود از جمله جشنواره رسانه‌ای ابوذر که بعد از معرفی برگزیده‌ها و داوری در سطح استان این جشنواره نیز امسال در دی ماه برگزار می‌شود.

مسئول بسیج رسانه استان گفت: از دیگر برنامه‌ها جشنواره حریم رسالت با معرفی و الگوسازی زن مسلمان با محوریت زنان نمونه جامعه است؛ همچنین رویداد جام رسانه‌ای امید در راستای امیدآفرینی و برجسته کردن دستاورد‌های انقلاب و جلوگیری از تحریف و تبدیل نگاه منفی به مثبت در راستای جبهه رسانه انقلاب توسط اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قصد داریم اولین رویداد رسانه‌ای ملی «کرمان ملک سلیمان» را برگزار کنیم تشریح کرد: این رویداد به شخصیت فردی و اجتماعی شهید سلیمانی، خانواده، نقش پدر و مادر و سیره ایشان می‌پردازد.

برچسب ها: رسانه ، معادن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.