سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه و نروژ از گوترش در برابر اسرائیل حمایت کردند

فرانسه و نروژ پس از اینکه رژیم تروریستی اسرائیل دبیرکل سازمان ملل را عنصر نامطلوب خواند، از گوترش حمایت کردند.

فرانسه و نروژ روز پنجشنبه اعلام کردند که در کنار آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پس از اینکه رژیم تروریستی اسرائیل او را  عنصر نامطلوب خواند و ورود او را به اراضی اشغالی ممنوع کرد، ایستاده‌اند.

براساس گزارش آناتولی، وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پاریس از تصمیم ناعادلانه، خطرناک و غیرسازنده رژیم تروریستی اسرائیل برای عنصر نامطلوب خواندن گوترش متاسف است. در این بیانیه بر اعتماد و حمایت کامل فرانسه از گوترش تاکید شده است.

این وزاتخانه خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد نقش مهمی در حفظ ثبات در خاورمیانه ایفا می‌کند. فرانسه تعهد خود را به منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین المللی و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل به منظور حفظ صلح و امنیت بین المللی یادآوری می‌کند.

روز پنجشنبه، نروژ نیز حمایت خود را از آنتونیو گوترش اعلام کرد و این موضوع در پستی از یوناس گار استوره، نخست‌وزیر نروژ، از طریق حساب کاربری وی در  ایکس منتشر شد.

گار استوره نوشت: نروژ در تلاش‌های گوترش برای دفاع از منشور سازمان ملل متحد و حفظ صلح و امنیت، پشتیبان او است. من به شدت با تلاش‌های اسرائیل برای بی‌اعتبار کردن سازمان ملل و دبیرکل آن مخالفم.

گار استوره تاکید کرد که بحران‌های پیش روی جهان، از جمله در تشدید تنشی که رژیم تروریستی اسرائیل موجب آن شده است، نیازمند سازمان ملل متحد قوی است.

شب گذشته یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در اسرائیل عنصری نامطلوب است و از ورود او به اراضی اشغالی جلوگیری به عمل می‌آید. این وزیر رژیم تروریستی اسرائیل معتقد بود که گوترش عملیات موشکی ایران را عمیقا محکوم نکرده است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.