سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین۵۰۰ ویژه برنامه هفته ملی کودک در گیلان

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از اجرای ۵۰۰برنامه به مناسبت هفته ملی کودک در گیلان خبرداد.

سید‌جلیل میرعظیمی، مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در دومین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های روز جهانی و هفته ملی کودک با اشاره به هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان  به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها، جهت پاسخ‌گویی به نیاز‌های نسل کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت:   این ایام بستری برای طرح‌ریزی برنامه‌های سالانه این حوزه است.


 وی  با تاکید بر لزوم توجه به خواسته‌های آینده‌سازان، فراتر از روز جهانی و هفته ملی کودک گفت: ضرورت‌دارد تا با معطوف‌سازی نگاه جامعه به کودکان و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه این نسل، جهت برنامه‌ریزی‌های هدف‌مند برای تربیت آینده‌سازانی مسوولیت‌پذیر، آگاه، باور‌مند و مفتخر به نظام اسلامی تلاش کنیم.

وی نیل به این موضوع را نیازمند توجه هم‌زمان به کودک و خانواده عنوان‌کرد و با بیان این‌که نشاط‌بخشی و مهارت‌آموزی به کودکان و هم‌چنین، تربیت دینی و اجتماعی آنان در گرو تبیین اهمیت فرزند‌آوری برای جامعه و همراه‌سازی خانواده‌ها است، افزود: در قبال این امر مسوول‌هستیم و لازم‌است روز جهانی و هفته ملی کودک را بستر و بهانه‌ای برای تحقق این مهم قرار‌دهیم.

وی  از اجرای 500 برنامه دستگاه‌های فرهنگی و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کودک استان با شعار«برای کودکان، برای آینده» از ۱۴ تا ۲۰مهر  خبرداد.

مدیر‌کل کانون استان گیلان درهمین‌حال، از نواختن زنگ‌آغازین هفته ملی کودک و اهدای کارت کانون‌یاری به اعضای کانون‌یار این مجموعه، حضور اعضای برگزیده در خانه‌‌های فرهنگ، ادامه‌یافتن پویش هرکلاس، یک‌کتاب‌خانه و عیادت از کودکان بستری در مراکز درمانی سخن‌گفت.
وی برگزاری نشست تخصصی«خودشناسی و خداشناسی در کتاب‌های کودک»، ویژه‌برنامه مهر‌خوانی، اعزام پیک‌امید به روستا‌ها و مناطق کم‌برخوردار و اجرای ویژه‌برنامه برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را از دیگر برنامه‌های کانون به‌مناسبت روزجهانی و هفته ملی کودک اعلام‌کرد و افزود: برگزاری وبینار استانی قصه‌گویی، گستردن سفره سلامت و برپایی میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری به‌شمار‌می‌رود.

میرعظیمی هم‌چنین، برگزاری جشن هفته ملی کودک در ۱۷ مهر اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی، برنامه‌های زیست‌محیطی برپایی کارگاه‌های آموزشی و فراهم‌سازی زمینه‌های بازدید‌کودکان از موزه‌ها در سطح استان را رهاورد همکاری و هم‌گرایی دستگاه‌های فرهنگی متولی حوزه کودک و نوجوان اعلام‌کرد و مشارکت‌حداکثری فعالان این عرصه را خواستار‌شد.
این مسئول هم‌چنین با اشاره به عملیات فجر صادق ۲ و فرو‌ریختن هینمه رژیم جعلی صهیونسیتی اظهار‌کرد: لازم‌است از این ایام برای آگاه‌سازی و تربیت کودکان و نوجوانانی مسوولیت‌پذیر استفاده‌کنیم که هم‌چون هشت‌سال دفاع‌مقدس، پاسداری اسلام و انقلاب اسلامی را برعهده‌گرفته و جایگزین خوبی برای مسوولان نظام محسوب‌شوند.

شایان‌ذکر است،  «برای‌خانواده‌کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر»، «برای محیط‌زیست‌کودکان، برای آینده‌ای پاک‌ و سالم‌تر»، «برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر»، «برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده مسوولانه‌تر»، «برای برابری کودکان، برای آینده‌ عادلانه‌تر»، «برای هویت کودکان، برای آینده‌روشن‌تر» و «برای رفاه کودکان، برای آینده باکیفیت و آسایش بالاتر» عنوان‌هایی که برای روزهای هفته ملی کودک سال انتخاب شده‌است.

برچسب ها: کودک ، نوجوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.