سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان بسیج سازندگی:

۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال است

رییس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به حضور بیش از ۲ هزار گروه جهادی در کرمانشاه گفت: این گروه‌ها با اجرای پروژه‌های عمرانی، توزیع کمک‌های معیشتی در مناطق محروم فعالیت می‌کنند.

امیرحمزه خزایی رییس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست خبری به اقدامات انجام شده در حوزه آبرسانی به روستا‌های استان اشاره کرد و افزود: با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، پروژه آبرسانی به ۳۴۹ روستای مناطق محروم استان سال گذشته به اتمام رسید و امسال نیز پروژه آبرسانی به ۵۱۱ روستای دیگر با اعتباری بیش از هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی گفت: هدف این است که تا سه سال آینده، آب شرب به ۸۶۰ روستای استان رسانده شود و مشکلات تنش آبی در این مناطق به طور کامل برطرف گردد.

خزایی همچنین به اقدامات بسیج سازندگی در توزیع جهیزیه در میان زوج‌های جوان مناطق محروم خبر داد و گفت: از زمان آغاز اجرای کنگره ملی شهدای استان، ۲ مرحله توزیع جهیزیه بین زوج‌های جوان صورت گرفته است؛ بار اول ۸۰۰ سری جهیزیه و بار دوم ۵۰۰ سری جهیزیه بین این زوج‌ها توزیع شد.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در ادامه از اجرای برنامه‌های متعددی مانند تعمیر و ساخت منازل مسکونی، تعمیر مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی و لوازم‌التحریر برای اقشار کم‌برخوردار خبر داد و بر نقش مهم این فعالیت‌ها در بهبود وضعیت اجتماعی و رفاهی مناطق محروم تاکید کرد.

وی همچنین به فعالیت‌های انجام شده در حوزه اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری، سهمیه ۳۱۹ میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زای ارزان‌قیمت به متقاضیان مناطق کم‌برخوردار در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفته که تاکنون ۱۸ میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده و برای ۱۳۰ نفر فرصت نیز شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: سال گذشته نیز در مجموع ۲۰۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که زمینه اشتغال‌زایی برای هزار و ۴۰۰ نفر در استان فراهم گردید.

خزایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت گروه‌های جهادی در سامانه اطلس گفت: ثبت گروه‌های جهادی در این سامانه آغاز شده و از گروه‌هایی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، درخواست می‌شود هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

همچنین وی از فعال بودن هزار و ۵۰۴ صندوق قرض‌الحسنه در استان خبر داد و اظهار کرد که بیش از ۴۸ هزار نفر در این صندوق‌ها عضویت دارند.

وی در پایان به تخصصی شدن گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی شده است که در هر شهرستان، حداقل یک گروه جهادی تخصصی عمرانی تشکیل شود تا بتوانند خدمات تخصصی‌تر و بهتری به مردم ارائه دهند.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.