سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهادت نزدیک به ۳۰ نفر از کارکنان حوزه بهداشت و درمان در لبنان 

رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلانم کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ نفر از کارکنان بهداشتی در لبنان به شهادت رسیده‌اند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین اعلام کرد که در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در سراسر لبنان، ۲۸ نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده و تعداد زیادی به دلیل ترک محل زندگی خود، در محل کار حاضر نشده‌اند. 

به گزارش الجزیره به نقل از این مقام بهداشتی سازمان ملل، این امر تداوم ارائه خدمات بهداشتی به مردم لبنان را به شدت محدود خواهد کرد. 

همچنین گفته شده که سازمان جهانی بهداشت به دلیل محدودیت‌های پروازی نمی‌تواند محموله‌های حاوی تجهیزات پزشکی را تحویل لبنان دهد. 

دکتر «عبدی ناصر ابوبکر» نماینده سازمان جهانی بهداشت در لبنان در این نشست گفت که تمامی کارکنان بهداشتی که روز گذشته به شهادت رسیدند، در حال انجام وظیفه بوده و به مجروحان کمک می‌کردند.

وزارت بهداشت لبنان می‌گوید که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این کشور در سال گذشته، در مجموع نزدیک به دو هزار نفر از جمله ۱۲۷ کودک به شهادت رسیده و ۹ هزار و ۳۸۴ نفر مجروح شده‌اند.

رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) یک مرکز درمانی در بیروت را هدف قرار داد. ساکنان منطقه می‌گویند که پس از این حمله بوی گوگرد استشمام کرده‌اند و خبرگزاری دولتی لبنان اعلام کرد که رژیم اسرائیل طی این حمله بمب‌های فسفری را به کار گرفته است که طبق قوانین بین‌المللی استفاده از آن در مناطق غیرنظامی ممنوع است. مقامات بهداشتی لبنان می‌گویند که دست کم ۹ نفر به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.