سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات مشترک روسیه و باکو برای دفع توطئه آمریکا

رئیس سازمان اطلاعات روسیه در پایان سفر به جمهوری آذربایجان از عملیات مشترک دو کشور برای دفع تهدید آمریکا خبر داد.

سرگئی ناریشکین، مدیر اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد که سرویس‌های ذیصلاح در جمهوری آذربایجان و این کشور به طور مشترک به تهدید امنیتی صادر شده از طرف آمریکایی پاسخ دادند.

براساس گزارش آر تی، ناریشکین روز پنجشنبه در بیانیه‌های مطبوعاتی بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کند، گفت که افسران اطلاعاتی دو کشور اخیرا با تلاش‌های مشترک، «تهدید تحریک‌آمیز» آمریکایی‌ها علیه یک دیپلمات روسی را خنثی کردند.

بیانیه ناریشکین پس از سفر رسمی او به باکو طی چهارشنبه و پنجشنبه به باکو و پس از دیدار با با الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و رهبران سرویس اطلاعات خارجی و سرویس امنیت دولتی این کشور بیان شد. 

در این بیانیه آمده است که در دیدار‌های ناریشکین در باکو، تاکید شد که سرویس‌های ویژه روسیه و جمهوری آذربایجان مسئولیت فزاینده‌ای برای افشای به موقع نقشه‌های خصمانه ساختار‌های تروریستی بین‌المللی دارند و همچنین اهمیت ویژه‌ای برای شناسایی آرمان‌های خصمانه سرویس‌های اطلاعاتی غربی که هدفشان تضعیف ثبات سیاسی داخلی دو کشور است، قائل هستند.

ناریشکین امروز به خبرنگاران گفت که هیأت اطلاعاتی خارجی روسیه در حال گفتگو‌های حرفه‌ای با طرف باکویی در مورد مسائل امنیتی است و افزود که علی اف روز چهارشنبه با وی دیدار کرده و آنها بسیاری از جنبه‌های همکاری بین دو کشورمان و همچنین درباره تعدادی از مسائل مربوط به دستور کار بین المللی رایزنی کردند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.