سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمودزاده، نویسنده و پژوهشگر تشریح کرد:

از پیش‌بینی رهبری سید حسن نصرالله تا روز شهادت سید عباس موسوی

نصرت‌الله محمودزاده، نویسنده و پژوهشگر، از خاطراتش درباره سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، و شهادت سید عباس موسوی صحبت کرد.

نصرت‌الله محمودزاده، نویسنده و پژوهشگر جنگ، در گفت‌وگوی زنده در برنامه صبح بخیر ایران از شبکه یک، به بیان خاطراتی درباره سید حسن نصرالله و شهید سید عباس موسوی پرداخت.

 او با اشاره به دیداری که در سال‌های جوانی با سید حسن نصرالله داشت، گفت: یکی از دوستان به من گفت آن جوان رشید با عمامه مشکی را می‌بینی؟ گفتم بله، گفت این رهبر آینده حزب‌الله است. من ۳۱ سالم بود و او ۳۵ سال. او گفت به جوانی‌اش نگاه نکن، به زودی اعلامش می‌کنند. آن زمان او بسیار گمنام بود و در مراسم عادی شرکت می‌کرد که شناسایی نشود.

محمودزاده در ادامه بیان کرد: دو سال طول کشید تا پروژه‌ام را تدوین کنم. به لبنان رفتم تا با شهید سید عباس موسوی دیدار کنم. قرار بود در خصوص یک مسئله امنیتی با او صحبت کنیم. وقتی به آنجا رسیدم، بچه‌های حزب‌الله من را شناختند و گفتند که سید عباس موسوی قرار است در مراسم ترحیم شیخ راغب صحبت کند. بهترین فرصت بود تا او را ببینم.

وی با اشاره به روز شهادت سید عباس موسوی گفت: ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر بود که صدای انفجار شنیدم. هنوز به محل نرسیده بودم که خبر رسید او را زده‌اند. بعد‌ها تحقیق کردم و مشخص شد که پهپاد‌ها او را زیر نظر داشتند و در ساعت ۳ دستور ترورش صادر شد. هلیکوپتر‌ها آمدند و چهار ماشین را هدف قرار دادند. ماشین اول و سوم را زدند و سپس ماشین دومی که شهید موسوی، همسرش سهام و پسر شش ساله‌اش حسین در آن بودند، آتش گرفت. ما پیکر‌های سوخته آنها را از ماشین بیرون کشیدیم.

محمودزاده در پایان تأکید کرد: اگر من هم آنجا بودم، قرار بود در همان ماشین بنشینم. شهادت سید عباس موسوی وضعیت را تغییر داد. مردم بعلبک او را به خاک سپردند و من آن روز‌ها شاهد بودم که حزب‌الله و مردم بعلبک چقدر متحد بودند، درست مثل امروز که همچنان به راهشان ادامه می‌دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.