سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توسعه و ترویج علوم پایه از سوی بنیاد علم ایران

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: بنیاد علم ایران باید برای ترویج علوم پایه اخبار این حوزه را به زبان مردم بازنشر کند.

موسوی موحدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در نشست جایگاه علوم پایه در بنیاد علم ایران با اشاره به اینکه تعریف درستی از علوم پایه ارائه نشده است گفت: در ذهن محققان علوم پایه محدود به رشته‌های فیزیک، شیمی، زمین شناسی، زیست شناسی و ریاضی است در حالی که علوم پایه برای دستیابی به گوهر‌های وجودی علوم یک معرفت است. نیروی انسانی متخصص در این حوزه‌ها به غیر از IQ باید EQ بالایی داشته باشد. علوم پایه از مجموعه‌ای از علوم تشکیل شده است.

او افزود:  بهترین روش برای تدریس قصه است و پیشنهاد می‌شود که بنیاد علم ایران در قالب انیمیشن و قصه اقدام به ترویج علم علوم پایه کند.  ایجاد خانه دانشمندان را به بنیاد علم ایران پیشنهاد می‌کنم، همچنین پیشنهاد می‌شود علوم پایه در میان دانش آموزان و خانواده‌ها ترویج شود. ما در کنار ژن، مم هم (MEME) داریم که بذر تفکر و تمدن است و ما مم ابوریحان بیرونی و این سینا را داریم و باید بر روی این بذر‌ها تمرکز کنیم. تمرکز بر روی توسعه دیپلماسی علمی نیز نیاز است. 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: بنیاد علم ایران در دیپلماسی علمی تنها نباید به حضور محققان کشور در همایش‌های بین المللی اکتفا کند بلکه باید زمینه‌ای برای حضور دانشمندان جهان در کشور  را فراهم کند و در این زمینه باید در بخش‌هایی چون صدور ویزا و پذیرایی تسهیل گری کنیم. بنیاد علم ایران باید برای ترویج علم اخبار این حوزه را به زبان مردم بازنشر کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.