سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از چهار طرح راهسازی شمال سیستان و بلوچستان تا پایان سال

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان از بهره‌برداری از چهار پروژه مهم راهسازی شمال این استان تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

عطاء اکبری در جلسه زمانبندی برای تکمیل طرح‌های راهسازی شمال سیستان و بلوچستان با پیمانکاران و مشاوران آنها گفت: این اداره کل در ادامه تلاش برای تکمیل شبکه بزرگراهی استان در چند ماه پیش رو قصد دارد پروژه‌های مهمی نظیر بزرگراه‌های زاهدان - زابل و زابل - زهک را بطور کامل و همچنین ۲۵ کیلومتر از بزرگراه زاهدان - بیرجند و تقاطع غیر همسطح عطاء محمد - میلک را به پایان برساند.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه زیرساخت‌های توسعه یافته حمل و نقل هم از نظر صرفه‌جویی در زمان و سوخت و هم از نظر ارتقای ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای بسیار حائز اهمیت است و همواره از مطالبات و خواسته‌های اصلی شهروندان بوده در طی چند سال گذشته برنامه‌ریزی دقیقی در راستای توسعه بزرگراهی استان توسط این اداره کل انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برنامه این اداره‌کل توسعه بزرگراهی تمامی راه‌های شریانی استان در محدوده شهر‌های زیر پوشش است، تصریح کرد: انتظار می‌رود با اقدامات صورت گرفته و تلاش‌های طاقت فرسای این اداره‌کل در ۲ تا ۳ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور در کنار انبوهی از سایر پروژه ه‌ها تا پایان سال باشیم.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که سیستان و بلوچستان به عنوان استان مرزی می‌تواند نقش غیرقابل انکاری در توسعه مبادلات اقتصادی، تجاری و پیشبرد سیاست همسایگی داشته باشد بویژه با توجه به قرابت‌های جغرافیایی، فرهنگی، مذهبی و زبانی با کشور‌های پاکستان و افغانستان بهره برداری از طرح‌های توسعه بزرگراهی بسیار حیاتی است.

در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در تمامی راه‌های ارتباطی زیر پوشش اداره‌کل راه و شهرسازی شمال استان نظیر خاش- سراوان، اسکل آباد- گوهر کوه - بزمان، زاهدان- بم، زاهدان-- میرجاوه و زابل- زهک، زابل- زاهدان و زاهدان- بیرجند و تقاطع غیر هم سطح عطاء محمد زهک با وجود بدهی کلان مالی و شرایط نا مطلوب آب و هوایی متاثر از طوفان‌های شدید گرد و خاک و گرمای هوا مشغول فعالیت هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.