سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیاده روی مردم کاشان به یاد حماسه خونین اردهال

اهالی فین و کاشان به مناسبت ۲۷ جمادی الثانی به یاد حماسه خونین و جاویدان اردهال پیاده روی کردند.

مردم ولایت مدار کاشان و اهالی فین صبح امروز بعد از نمازدر مسجد جامع کاشان به سمت مشهد اردهال با پای پیاده حرکت کردند. 

کاروان پیاده عزاداران مردم فین کاشان براساس سنت دیرینه و هر ساله اهالی آن، یک روز پیش از برگزاری آیین سنتی قالیشویان مشهد اردهال برگزار و عزاداران مسیر ۵۰ کیلومتری را با پای پیاده به این مکان مقدس طی می‌کنند.

در این کاروان بیش از یکهزار نفر از اهالی منطقه فین کاشان با پوشیدن لباس‌های عزا و چوب به دست با حرکت به سمت مشهد اردهال خود را برای شرکت در آیین سنتی مذهبی قالیشویان آماده می‌کنند.

حرکت کاروان عزاداران فین کاشان نمادی از عزیمت مردم فین آن دوران برای یاری و دفاع از حضرت سلطان علی بن باقر (ع) در پیکار حضرت با دشمنان اسلام انجام می‌شود که در آن زمان اهالی این منطقه چوب به دست برای یاری این امامزاده واجب التعظیم عازم مشهد اردهال شدند، ولی زمانی می‌رسند که فرستاده امام محمدباقر (ع) به شهادت رسیده بودند.

۲۷ جمادی الثانی، سالروز شهادت امام زاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر (ع) فرزند بلافصل امام محمدباقر (ع) و اولین سفیر و شهید اهل بیت در ایران است.


این روز یادآور حماسه خونین و جاویدان اردهال در سال ۱۱۶ هجری قمری  و سالروز شهادت فرزند بلافصل امام محمدباقر (ع) در مشهد اردهال کاشان است.


علی ابن امام محمد باقر (ع) محدث، شریف، مجتهد، عالم و فقیه، تربیت شده دو امام همام و رزمنده درون معرکه بود که تنها ۵۵ سال بعد از واقعه کربلا به تبعیت از فرهنگ کربلا به مانند جد خودش در کربلای ایران مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.