سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر بیش از ۳۰ میلیون گردشگر به کردستان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریور ماه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر به استان سفر کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل صد درصد رشد داشته است.

کارگاه آموزشی گردشگری آگاهانه با محوریت گردشگران خارجی و با حضور مدیران و فعالان حوزه گردشگری کردستان به مدت دو روز در سنندج برگزار شد.

 این کارگاه دو روزه با حضور اساتید برجسته حوزه گردشگری کشور و با استقبال بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان حوزه گردشگری استان در حوزه‌های اقامتی، پذیرایی، خدماتی، دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری، روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در هتل فرهنگیان سنندج برگزار شد.

شیوه‌های نوین جذب گردشگر بر پایه اصول محوری، اقتصاد پویا و مردمی و شناخت آگاهانه و رونق گردشگری خارجی در استان و... در این کارگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: همه ساله در روز جهانی گردشگری، شعار سال جدید گردشگری اعلام می‌شود و در سال‌جاری این شعار «گردشگری و صلح» تعیین شده است.

 منصور مهرزاد افزود: فعالان حوزه گردشگری استان از جمله مهمترین افرادی هستند که می‌توانند به ایجاد و برقراری صلح در جامعه کمک کنند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری پس از صنایع نفت و خودروسازی به سومین صنعت درآمدزای جهان تبدیل شده است، عنوان کرد: خوشبختانه استان کردستان در طول چند سال اخیر جهش بسیار خوبی را در حوزه گردشگری داشته است که این مهم مرهون همراهی و همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی استان بوده است.

 مهرزاد یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر به استان سفر کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل صد درصد رشد داشته است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: ثبت مراسم پیر شالیار و مراسم کومسای (جشن بهارانه پیرشالیار) در منطقه جهانی هورامان، ثبت جشن شکرانه برداشت توت‌فرنگی روستای شیان و ثبت دو مراسم جشن نوروز کردستان (سنندج) و جشن نوروز پالنگان از رویداد‌های مهمی بود که در پنجمین نشست شورای ثبت رویداد‌های گردشگری کشوربا ثبت آن به صورت بین‌المللی و ملی در تقویم گردشگری کشور موافقت شد.

اجرای ۹۰ طرح سرمایه گذاری در کردستان

مهرزاد با بیان اینکه ٩٠ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان در حال اجرا است، گفت: امیدواریم با توسعه گردشگری متعهدانه و مسئولیت‌پذیر و اتخاذ تدابیر هدفمندانه در این صنعت بیش از پیش شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان هم در ادامه هدف از برگزاری این دوره آموزشی را توانمندسازی و افزایش آگاهی فعالان حوزه گردشگری استان عنوان کرد و افزود: استقبال ویژه و بسیار خوب فعالان حوزه گردشگری استان از این کارگاه با محوریت آموزشی و ترویجی می‌تواند نقطه عطفی در افزایش تعاملات این اداره‌کل با بخش خصوصی باشد.

آرمان وطن‌دوست با بیان اینکه نوع نگاه به حوزه گردشگری باید یک نگاه جدید و تحولی باشد، یادآور شد: در کنار بحث توسعه زیرساخت‌های گردشگری، مسأله آموزش فعالان این حوزه برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون گردشگری کردستان گفت: پنج دوره آموزشی توانمندسازی نیز براساس اولویت و نیاز جامعه گردشگری استان برنامه‌ریزی و تدوین شده است که در ٦ ماهه دوم سال‌جاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است در پایان این همایش دو روزه گواهی حضور در کارگاه آموزشی به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

برچسب ها: گردشگری ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.