سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در برنامه صف اول مطرح شد؛

لاریجانی: بعید است صهیونیست‌ها حماقت حمله به ایران را امتحان کنند

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اسرائیل مزه حملات ایران را چشید و ما فقط یه تیر کوچک انداختیم و بعید است که آن‌ها سمت حمله به ایران بیایند.

محمد جواد لاریجانی کارشناس مسائل بین‌الملل با حضور در برنامه صف اول به تحلیل عملیات موشکی وعده صادق ۲ پرداخت و اظهار کرد: اگر موشک‌های ایران بی‌خاصیت است چرا از ۹ میلیون صهیونیست ۸ میلیون نفر اکنون در پناهگاه‌ها هستند و صهیونیست‌ها  دورغ‌های زیادی را در رسانه های خود مطرح می‌کنند.

او ادامه داد: بهترین موضع‌گیری را سخنگوی پنتاگون عنوان کرد او گفت که حمله ایران جدی، موثر و خطرناک بود و ما در حال بررسی هستیم و ضمنا در حال تلاش هستیم که دفاع صهیونیست‌ها را تقویت کنیم. این  جملات را در نظر بگیریم متوجه اثر این حمله می‌شویم.

وی گفت: جمع بندی من با توجه به شواهد آن است که سپاه پاسداران ما کار تمیزی انجام داده است. بعضا مردم ما گلایه‌مند بودند که نیروهای نظامی چرا به صهیونیست‌ها پاسخ نمی‌دهند. اما باید گفت که انصافا کار خوبی انجام دادند.

وعده صادق ۲ در زمان مناسبی انجام شد

لاریجانی تصریح کرد: عملیات وعده صادق از لحاظ زمانی بسیار اقدام مهمی بود چرا که آن‌ها به دنبال ایجاد جشن در سال جدید بودند و می‌خواستند با توجه به شهادت سید عزیز ما جشن بزرگی بگیرند و مجبور شدند و که جشن خود را به پناهگاه‌ها ببرند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها می‌گویند که پاسخ می‌دهند و در حال کار‌های تبلیغاتی هستند، اما ملت ما بصیرت بالایی دارند و باید از این حرف‌ها رد شویم و باید دید که در صحنه واقعی چه چیزی محتمل است.

اسرائیل به اهدافش نرسیده است

وی افزود: در قدم اول باید اولویت‌های صهیونیست‌ها را بدانیم. آن‌ها به شعار اصلیشان در غزه یعنی نابودی حماس نرسیدند. در جبهه شمال هم جنگی که می‌کنند مقدار زیادی آواره روی دست آن ها گذاشته و بخش نظامی خود را نیز آن جا متمرکز کردند و نتوانستند که تاب آوری غزه را هم آن گونه که می‌خواستند پایین بیاورند. اولویت اکنون صهیونیست‌ها این است که جبهه لبنان را در پایین‌تر سطح خاموش کنند. هدف بزرگ آن‌ها نابودی حزب الله است، اما کم‌ترین توقع آن‌ها این است که دیگر جبهه در این منطقه فعال نشود.

لاریجانی تاکید کرد: با این اولویت‌ها آیا انسان عاقل می‌خواهد جنگ بزرگی را هم با ایران شروع کند؟ آن‌ها مزه حملات ما را چشیدند و ما تنها یه تیر کوچک انداختیم و به نظر من بعید است که آن‌ها سمت حماقت و حمله به ایران بیایند.

وی تصریح کرد: بعد از طوفان‌الاقصی همه نظام آن‌ها به نابودی کشانده شده بود و آمریکایی‌ها کمکشان کردند و همه کار‌های این‌ها با نظر آمریکا اجرایی می‌شود. اما آیا آمریکا حاضر است با ما جنگ کند. آن‌ها به هیچ عنوان نمی‌خواهند با ما بجنگند. آن‌ها منافعی دارند که در تیررس ما است و این عاقلانه نیست که وارد جنگ شوند. همچنین ایام انتخابات آن‌ها است و در این ایام هیچ کس آماده حضور در جنگ نیست و وعده خروج از جنگ می‌دهند. البته این که آمریکایی‌ها می‌گویند ما نمی‌دانستیم که صهیونیست‌ها چه اقداماتی می‌کنند نیز بازی است.

لاریجانی گفت:‌ ما از جنگ نمی‌هراسیم. اما اگر جنگ گسترش پیدا کند تا آخر می‌ایستیم. ما ملتی نیستیم که از جنگ بترسیم و ما از شرف، استقلال و منافع خود دفاع می‌کنیم و نباید اشتباه کنند و فکر کنند که ما از جنگ می‌ترسیم.

وی افزود: جنگ فراگیر در منطقه باعث به آتش کشیدن منافع غرب در جهان می‌شود و برای همین آن‌ها نیز این را نمی‌خواهند. به همین دلیل می‌گویم آمریکایی‌ها نیز جنگ نمی‌خواهند.

مقاومت روز به روز قوی‌تر می‌شود

این کارشناس بیان کرد: به نظر من نجات صهیونیست‌ها با این رفتارهایی که دارند بسیار سخت خواهد بود.  آن‌ها جنایات بیشتری هم می‌کنند اما مسیر روشنی ندارند. اکنون مقاومت روز به روز در حال قوی‌تر شدن است و باید بدانیم که مقاومت پیشروی‌های قابل توجهی داشته است.

لاریجانی گفت:‌ ما عنوان کردیم که به دنبال جنگ نیستیم آن‌ها فکر کردند که از جنگ می‌ترسیم اما حالا استباه خود را فهمیدند. اکنون نتانیاهو  در بدترین وضعیت است. این شخص بدترین شرایط را برای صهیونیست‌ها به ارمغان آورده و این رژیم پر از فساد است. 

لاریجانی در پایان گفت: ما از غم از دست دادن سید بزرگوار مقاومت راحت خلاص نمی‌شویم اما این غم ما را خانه نشین نمی‌کند و او در یاد ما هست و هر وقت به یاد او می افتیم باید تصمیم و اهتمام ما به مسیر دو برابر شود و اگر می خواهیم روح او را شاد کنیم باید قدم در راه مقاومت  برداریم. مسیر مقاومت با رهبری ولی امر ما با قدرت ادامه دارد و باید در این مسیر حرکت کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.