سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال بی نظیر دانش آموزان بهابادی از همایش نهج البلاغه

نخستین همایش علاقمندان به نهج البلاغه با استقبال بی نظیر دانش آموزان در بهاباد برگزار شد.

نخستین همایش علاقمندان به نهج البلاغه در شهرستان بهاباد با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، دانش آموزان و جمعی ازمسئولان ادارات و نهاد‌ها و علاقمندان به نهج البلاغه در مسجد جامع شهرستان بهاباد برگزار شد.

در  همایش تعدادی ازروحانیون پیرامون نهج البلاغه ازجمله نامه‌های حضرت علی (ع) به مالک اشتر و خطبه‌های نهج البلاغه به بحث و گفتگونشستند.

 این همایش با محوریت نهج‌البلاغه و به مناسبت شهادت سید مقاومت برگزار شد و به بررسی موضوعات مرتبط با شهادت و مقاومت در نهج‌البلاغه پرداخته شد.

حجت الاسلام شیخ علی کارگر امام جماعت مسجد جامع و مفسر نهج البلاغه در شهرستان بهاباد درسخنانی گفت: این رویداد فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به معارف اسلامی و آموزه‌های نهج‌البلاغه است تا در کنار هم به مباحثی همچون شهادت و مقاومت پرداخته و از فضای معنوی مسجد جامع بهاباد بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: از دیگر بخش‌های جذاب این اجتماع، نهج‌البلاغه‌خوانی و مسابقه با جوایز ویژه خواهد بود.

حجت الاسلام کارگر افزود: به شرکت‌کنندگان فرصت داده می‌شود تا در قرعه‌کشی برای دریافت بلیط رفت و برگشت قطار به مشهد مقدس شرکت کنند که ۸ نفر از حاضران در این مراسم به عنوان برندگان این قرعه‌کشی انتخاب خواهند شد.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان افزود: امیدواریم همایش نهج البلاغه در سال‌های آینده به صورت ملی در شهرستان بهابادبرگزار شود.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه نهج البلاغه در اوج فصاحت و بلاغت کتابی جامع برای زندگی می‌باشد که در آن به همه ابعاد توجه شده است افزود: نهج البلاغه کتابی جامع برای مسوولان و همه اقشار مردم است که درس مدیریت، حکومت داری، ساده زیستی، تربیت و سبک زندگی قرآنی را به نحوی مطلوب به همه نشان می‌دهد.

این مدرس نهج البلاغه اظهار کرد: امیرالمومنین علی (ع) همیشه از قشر ضعیف جامعه دفاع و در برابر ظالمان ایستاده و درس آزادگی به مردم داده است.

درپایان از بین صحبت‌های روحانیون درخصوص ۳ نهج البلاغه مسابقه‌ای برگزارشد که به هرشرکت کننده که پاسخ صحیح راداده بود جوایزی اهدا گردید همچنین به تعداد هشت نفر ازشرکت کنندگان پهارنفرازخواهران وچهارنفرازبرادران هزینه سفر به مشهد مقدس اهداشد.

کلاس‌های تفسیر نهج البلاغه توسط حجت الاسلام شیخ علی کارگر دو شنبه هر هفته در مسجد جامع بهاباد با حضور علاقمندان به نهج البلاغه برگزار می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.