سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژوهشگاه فناوری‌های نوین کشاورزی راه اندازی می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: راه اندازی پژوهشگاه فناوری‌های نوین کشاورزی منجر به رسوخ علم و دانش و تضمین امنیت غذایی می‌شود.

خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت:  با توجه به اهمیت فناوری های نوین، به زودی پژوهشگاه های فناوری های نوین راه اندازی می شود.

به گفته او، اکنون با شناسایی شرکت‌ها می توان تشخیص داد که چه دانشی تولید شود و به چه میزان در افزایش تولیدات کشاورزی مؤثر است. در گام دوم دنبال نظام‌مند کردن مسائل با کمک بخش خصوصی هستیم که براین اساس شناسایی می شود کدام علم و دانش بیشترین تاثیر را در امنیت غذایی دارد و در نهایت  با تجاری‌سازی علوم و دانش، کشاورزان با اطمینان دقیق از این علم و دانش استفاده کنند.

خیام نکویی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها افزود:  قرار است به‌زودی همایشی هم از سوی دانشگاهیان در حوزه هوش مصنوعی در کشاورزی اجرا شود.

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه نبود آمار و اطلاعات دقیق از چالش‌های عمده حوزه کشاورزی است، گفت: استفاده ترکیبی از داده‌های ماهواره‌ها، حسگرها و هوش مصنوعی ما را در تهیه یا آمارهای دقیق و پردازش آنها کمک خواهد کرد.

خیام نکویی گفت: با توجه به اهمیت استفاده از دانش نوین پیشنهاد می‌کنیم که بسته حمایتی در این زمینه با هم‌اندیشی مسئولان ذیربط تهیه شود.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.