سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش آب سد‌های مازندران

ذخایر آبی سد‌های مازندران در پی بارش‌های هفته نخست مهر۲۲ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر در این استان بیش از ۲۲ میلیون متر مکعب آب به ذخایر سد‌های مازندران اضافه کرد.

او با بیان اینکه مقدار بارش‌های ثبت شده در استان از چهارم تا هشتم مهر ۵۳.۶ میلیمتر بود، افزود: خوشبختانه در ابتدای سال آبی شاهد بارندگی‌های خوبی در سراسر استان بودیم که منجر به افزایش ذخیره سد‌ها و آب‌بندان‌های استان شد.

داوودیان با اشاره به اینکه مازندران سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را با ۶۸۳ میلیمتر بارندگی به پایان رساند، گفت: از آغاز سال آبی جاری تا کنون (اول تا ۱۱ مهر) در مازندران ۵۳.۸ میلیمتر بارندگی ثبت شد که ۵۳.۶ میلیمتر از این بارش‌ها مربوط به سامانه بارشی بازه زمانی چهارم تا هشتم مهر بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مجموع آب ذخیره شده در ۱۱ سد مازندران تا چهارم مهر ۱۹۸ میلیون متر مکعب بود که پس از چهار روز بارندگی این آمار در حال حاضر با افزایش ۲۲ میلیون متر مکعبی به ۲۲۰ میلیون متر مکعب رسید که ۱۳۵ درصد بیشتر از مجموع آب ذخیره شده سد‌های استان در تاریخ ۱۱ مهر پارسال است.

داوودیان گفت: آب ذخیره شده در مخزن سد شهید رجایی تا پیش از بارندگی‌های اخیر ۷۱ میلیون متر مکعب بود که با افزایش ۱۱ میلیون متر مکعبی طی روز‌های اخیر به ۸۱ میلیون متر مکعب رسید. این میزان آب موجودی در مخزن سد معادل ۵۰ درصد ظرفیت مخزن سد است. همچنین موجودی این سد نسبت به ۱۱ مهر ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۰۷ درصد افزایش داشت.

او افزود: ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی (البرز) نیز پس از بارش‌های اخیر ۹ میلیون متر مکعب افزایش یافت. در حال حاضر در مخزن سد آیت‌الله صالحی مازندرانی ۱۱۵ میلیون متر مکعب معادل ۸۱ درصد حجم مخزن این سد آب موجود است که نسبت به ۱۱ مهر ۱۴۰۲ افزایش ۱۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: حدود ۲ میلیون متر مکعب نیز به آب ذخیره شده در سایر سد‌های استان افزوده شد که مجموع آب ذخیره شده در سد‌های استان را به ۲۲۰ میلیون متر مکعب رسانده است.

داوودیان درباره میزان ذخیره آب در آب‌بندان‌های مازندران نیز افزود: اکنون موجودی آب‌بندان‌های مازندران ۱۴۱ میلیون متر مکعب معادل ۳۵ درصد ظرفیت ذخیره آب‌بندان‌های استان است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲۳ درصد بیشتر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.