سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰ مرکز جدید میوه و تره‌بار در تهران افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و تره‌بار شهرداری تهران از افتتاح ۳۰ مرکز جدید در مناطق مختلف پایتخت خبر داد و گفت: این میادین تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

مهدی بختیاری زاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و تره‌بار شهرداری تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ مرکز به بهره‌برداری رسیده که مراکز جدید به این تعداد افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز جدید میوه و تره‌بار در محلات منوط به تامین زمین مناسب در مناطق است، تاکید کرد: تلاش می‌شود در تمامی محلاتی که فاقد مرکز میوه و تره‌بار هستند این میادین ایجاد و به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید براینکه هم اینک به اندازه کافی بازار میوه و تره بار در محلات تهران وجود دارد، یادآور شد: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تلاش می‌کنیم در محلاتی که از بازار میوه و تره‌بار کمتری برخوردارند این مراکز ایجاد شود.

بختیاری زاده، مناطق ۲۰، ۱۷، ۱۸، ۵، ۴، ۱ را از جمله مناطقی برشمرد که قرار است میادین تره‌بار جدید در آنجا ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: از ایجاد مراکز میوه تره‌بار در برخی محلات تهران استقبال خوبی از سوی شهروندان صورت گرفته و مردم از این اقدام شهرداری خشنود هستند.

وی در پاسخ به این سوال که تعدد ایجاد مراکز تره‌بار در مناطق موجب اعتراض کسبه (میوه فروشان بر خیابان) و کاهش خدمات کسب کاسبان مناطق شده است؟ افزود: دنبال محدود کردن کسب دیگران نیستیم اما آنان هم باید قیمت میوه و صیفی جات خود را تعدیل کنند تا سودها معقول و قیمت‌ها واقعی شود.

بختیاری زاده توضیح داد: ما سوبسیدی به میادین برای عرضه محصولات با قیمت کمتر پرداخت نمی‌کنیم بلکه با اصلاح روند عرضه میوه و تره‌بار با قیمت عادلانه میوه را به دست مردم می‌رسانیم.

با ایجاد مراکز متعدد تره‌بار در مناطق ۲۲ گانه تهران، برخی کسبه معترض می‌گویند که این مراکز که اجناس را با کیفیت بعضا پایین به مردم عرضه می‌کنند سبب رکود کاری آنان شده و مردم دیگر رغبتی برای خرید میوه از مغازه‌های میوه فروشی ندارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.